کتاب تحقیقات فلسفی

Philosophical Investigations
(فارسی، آلمانی، انگلیسی)
کد کتاب : 33575
مترجم :
شابک : 978-6004562003
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 816
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1953
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب تحقیقات فلسفی اثر لودویگ ویتگنشتاین

تحقیقات فلسفی (فارسی، آلمانی، انگلیسی) اثری از فیلسوف لودویگ ویتگنشتاین است. این کتاب پس از مرگ او در سال 1953 منتشر شد. ویتگنشتاین در مورد مشکلات و معماهای بی شماری در زمینه های معناشناسی ، منطق ، فلسفه ریاضیات ، فلسفه روانشناسی ، فلسفه عمل و فلسفه ذهن بحث می کند و این دیدگاه را ایجاد می کند که سردرگمی های مفهومی پیرامون کاربرد زبان ریشه در بیشتر مشکلات فلسفی دارد. ویتگنشتاین ادعا می کند که مشکلات در مجموعه ای از مفروضات مربوط به ماهیت زبان قابل ردیابی است ، که خود تصور خاصی از ماهیت زبان را پیش فرض می گیرند. این تصور به دلیل کلی بودن در نظر گرفته شده و در نهایت رد می شود. یعنی ، به عنوان یک گزارش ضروری گرایانه از ماهیت زبان ، خیلی ساده است که نمی توان انواع کارهایی را که با زبان انجام می دهیم ، حساب کرد. این دیدگاه می تواند بسیاری از مواردی را که وی در کار قبلی خود Tractatus Logico-Philosophicus (1921) استدلال کرده است ، در تناقض یا کنار بگذارد.

تحقیقات فلسفی بسیار تأثیرگذار است. از نظر تحلیلی ، بسیاری این کتاب را یکی از مهمترین آثار فلسفی قرن بیستم می دانند. این کتاب راه را برای فلسفه زبان هموار کرد که در اواسط قرن بیستم بر فلسفه آکسفورد تسلط داشت و عملگرایی را نیز تحت تأثیر قرار داد. این اثر همچنان بر فیلسوفان معاصر تأثیرگذار در فلسفه زبان و ذهن تأثیر می گذارد.

کتاب تحقیقات فلسفی

لودویگ ویتگنشتاین
لودویگ یوزف یوهان ویتگنشتاین (Ludwig Josef Johann Wittgenstein)‏ (زادهٔ ۲۶ آوریل ۱۸۸۹ در وین، اتریش – درگذشتهٔ ۲۹ آوریل ۱۹۵۱ در کمبریج، انگلستان) فیلسوف نامدار اتریشی قرن بیستم بود که باب‌های زیادی را در فلسفهٔ ریاضی، فلسفهٔ زبان، و فلسفهٔ ذهن گشود. از سال ۱۹۲۹ تا ۱۹۴۷، ویتگنشتاین در دانشگاه کمبریج تدریس کرد.فلسفه ویتگنشتاین، پژواکی از تحولات زبانی است که از اواخر سده نوزدهم، پدیدار گشت. زبان در این دوره، نخست، تبدیل به موضوعی فلسفی شد و سپس با رویکرد تألیفی، ظهور کرد که امروزه...
قسمت هایی از کتاب تحقیقات فلسفی (لذت متن)
بهترین نحو ممکن، از جمله مهم ترین لحظات زندگی است. هنگامی که جانی های تربیت فرزندان در برابر تان قرار می گیرند، که حتما این گونه خواهد بود، می توانید بدون ترس و هراس از نحوه صحیح تربیت کودکاد، با آنان ارتباط برقرار کنید و رفتار خود را در راستای ارج نهادن به بنیان خانواده تنظیم کنید اگر شما به عنوان آموزگار، روانشناس با مربی ورزشی، مسئولیت تربیت و پروش صحیح فرزندانتان را بر عهده دارید، متوجه خواهید شد که روش های ذکر شده در این کتاب، علاوه بر کودکانتان، برای دانش آموزان مراجعان و ورزشکاران شما بر کار آمد خواهد بود

یافته های اخیر درباره مغز، اطلاعات دقیقی در مورد چگونگی مراقبت از فرزندانمان، نیازهای آنان و تربیت آنها در اختیارتان می گذارد؛ به طوری که فرایند رشدشان با سرعت بهینهایی مواجه شود. ما این کتاب را برای کسانی نوشته ایم که برای کودکان خود ارزش قائلند و به عشق ورزیدن، آگاهی علمی و راهبردهای موثر و رشد آنان اهمیت می دهند. ما در سرتاسر این کتاب از واژه والدین استفاده کرده ایم، اما اگر شما پدربزرگ، مادربزرگ، معلم یا هر شخص دیگری هستید که مسئولیت نگهداری یک کودک را بر عهده دارید، نیز می تواند بهره کافی از این کتاب را ببرید. زندگی ما با همکاری، بسیار هدفمند خواهد شد که البته همین همکاری با گردهم آمدن بزرگسالان، به منظور تربیت و پرورش فرزندانشان در روزهای نخستین زندگی کودکان، غر می شود امیدواریم همه کودکاندارای قیمی داشته باشند که برای زندگی آنان ارزش قائل شوند و در صورت نیاز، آنها را برای کسب مهارت های زندگی و برقراری ارتباط صحیح تربیت کنند.