کتاب افیون روشنفکران

The Opium of the Intellectuals
کد کتاب : 7354
مترجم :
شابک : 9786006182889
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 424
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1955
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 4 اردیبهشت

شاهکار رمون آرون، یکی از آثار بزرگ اندیشهٔ سیاسی قرن بیست ویکم است

معرفی کتاب افیون روشنفکران اثر رمون آرون

"افیون روشنفکران" شاهکار ریموند آرون در سال 1955 یکی از آثار برجسته و بازتاب کننده سیاسی قرن بیستم است. آرون نشان می دهد که چگونه ایده های خاص می تواند به استبداد "دین سکولار" بپیوندد و تأکید می کند که چگونه اندیشه سیاسی مسئولیت عمیق گفتن حقیقت را در مورد واقعیت های اجتماعی و سیاسی - در خود دارد.

آرون سه اندیشه افراطی را بیان می کند: چپ ، انقلابی و پرولتاریا. آرون نشان می دهد که هر یک از این ایده ها به جای روشنگری ، ایدئولوژیک و عرفانی هستند. او همچنین یک جامعه شناسی جذاب از زندگی روشنفکرانه و یک انتقاد قدرتمند از جبرگرایی تاریخی را در نثر کلاسیک ارائه می دهد.برای این نسخه جدید ، هاروی مانسفیلد مقدمه ای درخشان ارائه می دهد. نسخه جدید همچنین شامل ضمیمه "تعصب ، پیروی و ایمان" است که مقاله ای قابل توجه است که آرون برای دفاع از افیون و برای توضیح بیشتر دیدگاه وی در مورد نقش مناسب تفکر سیاسی خود در برابر منتقدین نوشت . این کتاب مورد توجه همه دانشجویان تئوری سیاسی ، تاریخ و جامعه شناسی خواهد بود.

کتاب افیون روشنفکران

رمون آرون
رمون آرون (به فرانسوی: Raymond Aron)؛ (زاده ۱۹۰۵ – درگذشته۱۹۸۳) جامعه‌شناس، فیلسوف، مورخ و مفسر سیاسی فرانسوی بود.آرون با مخالفت سرسختانه علیه مارکسیسم در تقابل با روشنفکران جناح چپ فرانسه، به‌ویژه ژان-پل سارتر قرار گرفت، آن هم با انتشار کتاب انشعاب بزرگ (۱۹۴۸) که گسست ایدئولوژیک و دیپلماتیک را در سطح جهانی بررسی می‌کرد. کتاب مهمش افیون روشنفکران (۱۹۵۵) سازشگری چپگرایان و گرایش‌های استبدادی حکومت‌های مارکسیست را به نقد کشید. در اثر دیگرش با عنوان تراژدی الجزایر ...
نکوداشت های کتاب افیون روشنفکران
Raymond Aron's analysis of French intellectual culture of the 1940s and 1950s retains its relevance inot the 21st century, helping to illuminate the minds of intellectuals so that we can understand their penchant for irrational utopianism. Althought the particular controversies have changed somewhat, our modern intellectuals partake of the same opium.
تحلیل ریموند آرون از فرهنگ روشنفکرانه فرانسه در دهه 1940 و 1950 اهمیت آن را در قرن بیست و یکم حفظ می کند و به روشنایی ذهن روشنفکران کمک می کند تا بتوانیم آن ها را در مورد آرمان گرایی غیر منطقی درک کنیم. با توجه به اینکه اختلافات خاص تا حدودی تغییر کرده است ، روشنفکران مدرن ما از همان افیون استفاده می کنند.
Ideas on Liberty

قسمت هایی از کتاب افیون روشنفکران (لذت متن)