کتاب شوهر کمونیست من

I married a communist
کد کتاب : 15195
مترجم :
شابک : 978-9644485824
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 424
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1998
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب شوهر کمونیست من اثر فیلیپ راث

«شوهر کمونیست من» اثر «فیلیپ راث»، داستان ظهور و سقوط ایرا رینگولد ، یک گردن کلفت آمریکایی است که به مرور به یک ستاره بزرگ رادیو در دهه 1940 تبدیل می شود در نهایت در دام پدیده مخوف مک کارتیسم در دهه پنجاه صید می شود.

در دوران اوج شهرت خود به عنوان یک ستاره - و به عنوان یک حامی جسور و قلدور از اهداف سیاسی "مترقی" - ایرا با ستاره محبوب فیلم های صامت هالیوود ، یعنی ایو فریم ازدواج می کند. ماه عسل پر زرق و برق آنها در خانه او در منهتن سپری می شود و انتشار این کتاب پرفروش رسوائی جمع نشدنی اوست. که او را به عنوان "آمریکایی که از مسکو دستور می گیرد" معرفی می کند.

در این داستان، بی رحمی ، خیانت و انتقام که از ریشه در زندگی آشفته شخصی ایرا به عرصه عمومی ریخته شده است ، وا کاوی می شود. فیلیپ راث نویسنده این اثر – که او را "استاد وقایع نگاری قرن بیستم آمریکا" می نامند - یک خیانت درخشان از آن وقایع خائنانه نوشته است که دوران پس از جنگ، هنگامی که تب ضد کمونیست نه تنها سیاست ملی را آلوده کرد بلکه زندگی صمیمی و درونی دوستان و خانواده ها ، زن و شوهرها ، والدین و فرزندان را آسیب رساند.

در دهه 1990 فیلیپ راث چهار جایزه مهم ادبی آمریکا را پی در پی کسب کرد: جایزه ملی منتقدان کتاب برای میراث (1991) ، جایزه PEN / فاکنر برای عملیات شیلاک (1993) ، جایزه کتاب ملی برای تئاتر Sabbath (1995) و جایزه پولیتزر در داستان برای Pastoral American (1997). او جایزه کتاب سفیر اتحادیه انگلیسی زبان را برای کتاب "من با یک کمونیست ازدواج کردم" (1998) برنده شد. در همان سال او مدال ملی هنر را در کاخ سفید دریافت کرد. پیش از این او برای اولین بار کتاب "خداحافظ ، کلمبوس" (1959) برنده جایزه حلقه منتقدان کتاب ملی برای زندگی ضد زندگی (1986) و جایزه ملی کتاب بود. در سال 2000 وی با انتشار "لکه انسان" سه گانه ای را به تصویر کشید که اخلاق ایدئولوژیک آمریکای پس از جنگ را به تصویر می کشد.

کتاب شوهر کمونیست من

فیلیپ راث
فیلیپ راث در سال ۱۹۳۳ در نیوآرک، نیوجرزی آمریکا زاده شد. او فرزند یک خانواده ی آمریکایی و نوه ی یک خانواده ی یهودی اروپایی بود که در موج مهاجرت قرن نوزدهم به آمریکا کوچ کرده بودند. فیلیپ در بخش کم درآمد شهر بزرگ شد. او پس از دبیرستان به دانشگاه باکنل رفت و مدرک کارشناسی گرفت. سپس تحصیلاتش را در دانشگاه شیکاگو ادامه داد و در همان دانشگاه هم به تدریس ادبیات پرداخت. وی در دانشگاه پنسیلوانیا نیز ادبیات تطبیقی درس می داد که در نهایت در سال ۱۹۹۲ بازنشسته شد.فیلیپ راث در سال ۱۹۹۰ با کلر بلوم بازیگر ...
نکوداشت های کتاب شوهر کمونیست من
Gripping.... A masterly, often unnerving, blend of tenderness, harshness, insight and wit
.... ترکیبی از لطافت ، سختگیری ، بصیرت و ذکاوت
 New York Times Book Review New York Times Book Review

Philip Roth is an amazing writer.... I Married a Communist may very well become his classic work; perhaps a classic for all time.
فیلیپ راث نویسنده شگفت انگیزی است ... من با یک کمونیست ازدواج کردم خیلی خوب می تواند به عنوان اثر کلاسیک وی در آید. شاید یک کلاسیک برای همه زمان ها باشد.
Plain Dealer

I Married a Communist leaves you--both dumbfounded and in awe
شوهر کمونیست من شما را مبهوت و متحیر می کند
Chicago Sun-Times

قسمت هایی از کتاب شوهر کمونیست من (لذت متن)