کتاب مائو

Mao
(داستان ناشناخته)
کد کتاب : 15401
مترجم :
شابک : 978-9643803933
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 996
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2005
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 9 اردیبهشت

معرفی کتاب مائو اثر جان هالیدی

مائو: داستان ناشناخته معتبرترین زندگینامه ی رهبر چین است که تاکنون نوشته شده است ، مائو: داستان ناشناخته مبتنی بر یک دهه تحقیق و مصاحبه با بسیاری از اطرافیان نزدیک مائو در چین است. کسانی که پیش از این هرگز صحبت نکرده بوده اند - و همچنین مصاحبه با همه ی افرادی خارج از چین با او رابطه ها و معاملات قابل توجهی داشتند. این کتاب پر از افشاگری های شگفت انگیز است . این کتاب مائویی را نشان می دهد که کاملا برای همه ناشناخته است.: یعنی مائویی که تحت هدایت آرمان گرایی یا ایدئولوژی قرار نگرفته است. رابطه ی صمیمی و پیچیده او با استالین به دهه 1920 برمیگردد. رابطه ای که در نهایت وی را به قدرت رساند. او از اشغال ژاپن در بیشتر چین استقبال کرد. و او نقشه کشید ، مسموم کرد و باج خواست تا بتواند راه خود را ادامه دهد. پس از آنکه مائو در سال 1949 چین را فتح کند ، هدف مخفی او تسلط بر جهان بود. وی در تعقیب این رویا باعث مرگ 38 میلیون نفر در بزرگترین قحطی تاریخ شد. در کل ، بیش از 70 میلیون چینی تحت حکومت مائو - در زمان صلح - از بین رفتند.

کتاب مائو: داستان ناشناخته پس از انتشارش به سرعت به یکی از کتاب های پرفروش در اروپا و آمریکا تبدیلش شد و تحسین های فراوانی را از جانب منتقدین دریافت کرد.

کتاب مائو

نکوداشت های کتاب مائو
An extremely compelling portrait of Mao that will still shock many.
چهره ای به شدت گیرا از مائو که هنوز هم افراد زیادی را شوکه خواهد کرد.
The Christian Science Monitor

An atom bomb of a book.
کتابی مثل بمب اتم
Time Time

An important book in ways not envisaged. . . . A work of unanswerable authority.
کتابی مهم در زمینه ی چیزهایی که انتظارشان نمی رود. اثری با اقتداری غیر قابل پاسخ.
The Seattle Post-Intelligencer

قسمت هایی از کتاب مائو (لذت متن)
قبل از اینکه من تو را ببینم تصور نمی کردم که ممکن است که من نسبت به یک مرد تمایل پیدا کنم و یقین داشتم تا روزی که زنده هستم هیچ مردی در نظرم قابل دوست داشتن نخواهد بود، ولی تو در من چیزهایی را که نهفته بود بیدار کردی و به من فهمانیدی که هنوز یک زن هستم و می توانم با یک مرد زندگی نمایم. مردی که من می توانم با او زندگی کنم تو هستی و غیر از تو هیچ مرد قادر نیست مرا جلب کند و در من تمایل به وجود آورد و به همین جهت، بعد از این که تو به قتل رسیدی من خواهم مرد، یعنی خود را خواهم کشت.

مائو عاشق مادر واقعی اش بود. او هیچ کس را به اندازه مادرش دوست نداشت. مادر مائوزن صبور و فهمیده ای بود که به قول مائو هرگز دستش را به روی فرزندانش بلند نکرد. مائو صورت گرد و لبهای شهوانی و نیز چشمان آرام و خونسرد خود را از مادرش به ارث برده بود.

روش کار به این ترتیب بود که مائو باید به خانه معلم می رفت و نزد او متون کلاسیک کنفوسیوسی را می خواند. این کتاب ها بخش عمده ای از برنامه درسی بچه های چینی را به خود اختصاص داده بود. برای اکثر بچه ها فراگیری و حفظ این کتابها عمل بسیار دشواری بود. اما مائو قدرت حافظه فوق العاده ای داشت و به راحتی از عهده این کاربر می آمد. همکلاسی های مائو از وی به عنوان پسری با پشتکار که مطالب مشکل درسی را از حفظ می خواند و مینوشت، یاد کرده اند. مائو که علاقه خاصی به تاریخ و زبان چینی داشت، شروع به فراگیری نثر نویسی، خطاطی و سرودن شعر کرد. سرودن شعر بخش مهم تحصیلات کنفوسیوسی به شمار می رفت. خواندن و مطالعه مبدل به میلی سوزان برای مائو شد.