کتاب کارل مارکس

Karl Marx
کد کتاب : 20239
مترجم :
شابک : 978-9649971704
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 368
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1996
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 9 اردیبهشت

معرفی کتاب کارل مارکس اثر آیزایا برلین

مارکس فیلسوف، منتقد اقتصاد سیاسی، اقتصاددان، مورخ، جامعه شناس، نظریه پرداز سیاسی، روزنامه نگار و انقلابی سوسیالیست آلمانی بود. معروف ترین عناوین او جزوه مانیفست کمونیست در سال 1848 و سرمایه سه جلدی (1867-1883) است. اندیشه سیاسی و فلسفی مارکس تأثیر زیادی بر تاریخ تفکر داشته است . نام او به عنوان صفت، اسم و مکتب نظریه اجتماعی به کار رفته است. آیزا برلین در این کتاب که در سی سالگی آنر نوشت و به طور جامعه و کامل به زندگی و اندیشه ی مارکس پرداخته است.

مارکس که در تریر آلمان به دنیا آمد، حقوق و فلسفه را در دانشگاه های بن و برلین خواند. او در سال 1843 با جنی فون وستفالن منتقد تئاتر و فعال سیاسی آلمانی ازدواج کرد. مارکس به دلیل انتشارات سیاسی خود بی تابعیت شد و برای چندین دهه با همسر و فرزندانش در لندن در تبعید زندگی کرد و در آنجا با همکاری متفکر آلمانی فردریش انگلس به توسعه اندیشه خود ادامه داد.

نظریه‌های انتقادی مارکس در مورد جامعه، اقتصاد و سیاست، که در مجموع به عنوان مارکسیسم شناخته می‌شوند، معتقدند که جوامع انسانی از طریق تضاد طبقاتی توسعه می‌یابند. در شیوه‌ی تولید سرمایه‌داری، این خود را در تضاد بین طبقات حاکم (معروف به بورژوازی) که ابزار تولید را کنترل می‌کنند و طبقات کارگر (معروف به پرولتاریا) که با فروش نیروی کار خود این ابزارها را قادر می‌سازند، نشان می‌دهد.

کتاب کارل مارکس

آیزایا برلین
آیزایا برلین (۶ ژوئن ۱۹۰۹ – ۵ نوامبر ۱۹۹۷) فیلسوف سیاسی، اندیشه‌نگار و نظریه‌پرداز سیاسی و استاد دانشگاه و جستارنویسی بریتانیایی بود. آوازه‌اش در بیشتر عمر مرهون دفاع از لیبرالیسم، گفتگوهای مهم و درخشان، حمله به تحجر، تعصب و تندروی سیاسی و نوشته‌های قابل فهم در زمینهٔ تاریخ اندیشه‌هاست.وی در خانواده‌ای متمول و یهودی در ریگا پایتخت لتونی، (در آن زمان لتونی جزء روسیه بود) به‌دنیا آمد. پدرش مندل برلین، تاجر ثروت‌مند چوب بود. خانوادهٔ برلین در ۱۹۱۵ به...