کتاب زمان دست دوم

Secondhand Time
کد کتاب : 2194
مترجم :
شابک : 978-9643379438
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 752
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2013
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 14
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

زمان دست دوم
Secondhand Time
کد کتاب : 16082
مترجم :
شابک : 978-6220101215
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 637
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2013
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

روزگار رفته
Secondhand Time
آخرین سرخ ها
کد کتاب : 13548
مترجم :
شابک : 978-6004053303
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 736
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2013
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

سرانجام انسان طراز نوین
Secondhand Time
فرو ریختن توهمات
کد کتاب : 16252
مترجم :
شابک : 978-6006220451
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 523
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2013
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب زمان دست دوم اثر سوتلانا الکسیویچ

زمان دست دوم"، که یک تاریخ شفاهی از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و ظهور روسیه جدید را ارائه می دهد.
"زمان دست دوم" با گردهم آوری ده ها نگرش متمایز به سبک مستند، فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و نمودار نزولی فرهنگ شوروی را ترسیم کرده و درباره آنچه که از خاکستر کمونیسم بر خواهد خواست، سخن گفته است.
در این کتاب، وقایع زمان کمونیسم تشریح می شوند. الکسیویچ زندگی شهروندان روسی را در سی سال گذشته بازگو می کند و به ما نشان می دهند که زندگی در زمان سقوط اتحاد جماهیر شوروی چگونه بود و زندگی در روسیه جدید که پس از آن به وجود آمد چگونه شد. از طریق مصاحبه های خود در سالهای 1991 تا 2012، ما را با واقعیت پشت پرده و تبلیغات دروغین رسانه ای آشنا می کند، و به یک پرتره جامع را، از روسیه و روس های معاصر که هنوز هم خاطرات ظلم، ترور، قحطی، قتل عام ها را به یاد دارند اما با غرور و افتخار به کشورشان امیدوار هستند، به ما نشان می دهد.
الکسیویچ همانند دیگر کتابهای خود، به زنها و مردانی که داستانهایشان در روایتهای رسمی دولتها گم شده است، اجازه سخن می دهد و یک تاریخچه جایگزین قدرتمند را از داستانهای شخصی و خصوصی افراد ایجاد می کند.

کتاب زمان دست دوم


ویژگی های کتاب زمان دست دوم

برنده ی جایزه ی مدیسی سال 2013

برنده ی جایزه ی Ryszard Kapuściński سال 2014

برنده ی جایزه ی Los Angeles Times Book Prize سال 2016

برنده ی جایزه ی Bela Shayevich سال 2018

و همچنین نامزد دریافت ۳ جایزه ی ادبی دیگر

سوتلانا الکسیویچ
سوتلانا الکساندرونا الکسیویچ، روزنامه نگار و نویسنده ی بلاروسی، متولد 1948 در اوکراین از پدری بلاروسی و مادری اوکراینی زاده شد. وی پس از فارغ التحصیل شدن از مدرسه در چند نشریه ی محلی به عنوان خبرنگار مشغول کار شد. شهرت او به عنوان روزنامه نگار به دلیل نوشتن و روایت در مورد رویدادهای کشورش چون جنگ جهانی دوم، جنگ شوروی و افغانستان، سقوط اتحاد جماهیر شوروی، فاجعه ی چرنوبیل و گفت وگو و مصاحبه با شاهدان این واقعه است که منجر به آزار و اذیت او توسط نظام حاکم آن دوره شد. از جمله آثار او می توان به «...
نکوداشت های کتاب زمان دست دوم
There are many worthwhile books on the post-Soviet period and Putin’s ascent. . . . But the nonfiction volume that has done the most to deepen the emotional understanding of Russia during and after the collapse of the Soviet Union of late is Svetlana Alexievich’s oral history Secondhand Time.
کتابهای بسیار ارزشمندی برای دوره پس از شوروی و روی کار آمدن پوتین وجود دارد... اما "زمان دست دوم" جلد غیر تخیلی است که برای عمق بخشیدن به درک احساسی روسیه در طول و پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی ارائه شده است.
New Yorker New Yorker

Like the greatest works of fiction, Secondhand Time is a comprehensive and unflinching exploration of the human condition. . . . Alexievich’s tools are different from those of a novelist, yet in its scope and wisdom, Secondhand Time is comparable to War and Peace.
زمان دست دوم مانند بزرگترین آثار داستانی، یک جستجوی جامع و بی پرده در مورد وضعیت انسان است... ابزارهای الکسیویچ با ابزارهای یک رمان نویس متفاوت است، اما در ابعاد و دانایی نهفته در آن، "زمان دست دوم" با "جنگ و صلح" قابل مقایسه است.
The Wall Street Journal

An enormous investigation of the generation that saw communism fall, [Secondhand Time] gives a staggeringly deep and plural picture of a people that has lost its place in history.
یک تحقیق برجسته در مورد نسلی که کمونیسم در حال سقوط را مشاهده کرده است، [زمان دست دوم] تصویری اعجاب آور و عمیق از مردمی ارائه می دهد که جایگاه خود را در تاریخ از دست داده اند.
San Francisco Chronicle San Francisco Chronicle

قسمت هایی از کتاب زمان دست دوم (لذت متن)
هیچ کس به ما نیاموخت که چگونه آزاد باشیم. فقط به ما آموخته شد که چگونه برای آزادی بمیریم.

مهمترین چیز کار روانی است ... کتاب ... شما می توانید بیست سال همان لباس را بپوشید، دو کت برای یک عمر کافی است، اما شما نمی توانید بدون آثار پوشکین یا کارهای گورکی زندگی کنید.

امروز ، هیچ کس برای احساس وقت ندارد، همه به فکر درآمدزایی هستند. کشف پول مانند بمب اتمی به ما ضربه زد ...