کتاب خون و نفت

Blood and Oil
کد کتاب : 36742
مترجم :
شابک : 978-6226652780
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 400
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2020
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب خون و نفت اثر بردلی هوپ


ظهور ناگهانی محمد بن سلمان 35 ساله جهان را متحیر کرد. وی با شور و اشتیاق در مورد آوردن زنان به نیروی کار و تعدیل قوانین محدود کننده اسلامی عربستان صحبت کرد. او ممنوعیت رانندگی زنان را لغو کرد و سرمایه گذاری ها را در سیلیکون ولی جستجو کرد.
اما اتهامات وحشیانه و افراط و تفریط شدید وی از جمله اینکه وی دستور قتل روزنامه نگار جمال خاشوگی را صادر کرده بود ، اقدامات خوب او را کم رنگ کرد و به حاشیه برد. وی در حالی که ماه ها با نگه داشتن 300 نفر از جمله اعضای برجسته خاندان سلطنتی سعودی در هتل ریتز کارلتون و جاهای دیگر مخالفان خود را از بین برد ، همچنان به نمایش ثروت فوق العاده خود به شکلی افراطی ادامه می دهد.
«خون و نفت» یک کار مهم روزنامه نگاری تحقیقی درباره یکی از قاطع ترین و خطرناک ترین رهبران جدید جهان است. نویسنده در این کتاب نشان می دهند که چگونه افزایش ناگهانی MBS همزمان شد با معامله ساده معامله ای که بیش از 80 سال در راس روابط آمریکا و عربستان بود: نفت ، برای محافظت نظامی. بانکداران مشهور آمریکایی ، چهره های هالیوود و سیاستمداران مشهور درگیر شبکه او هستند که همه مشتاق کمک به ولیعهد جذاب و حیله گر اند.

خاورمیانه در حال حاضر یک منطقه بی ثبات است. یک شاهزاده بلندپرواز با قدرت های خارق العاده ، گرسنگی برای سود ، رابطه تنگاتنگ با کاخ سفید از طریق داماد رئیس جمهور ترامپ ، جارد کوشنر ، و تمایل آشکار برای شکستن هر چیز - و هر کسی که مانع دید او شود ، به این ترکیب اضافه شود.

کتاب خون و نفت

بردلی هوپ
بردلی هوپ در چهار سال گذشته در وال استریت ژورنال کار کرده است، و امور مالی و استفاده از شهرهای نیویورک و لندن را پوشش می دهد. پیش از آن، وی شش سال به عنوان خبرنگار در خاورمیانه به سر برد، و در آنجا به گزارش خبرهای خیزش های بهار عربی از قاهره، طرابلس، تونس و بیروت پرداخت.
نکوداشت های کتاب خون و نفت
[Blood and Oil is] lively and well written, and it draws a sharp portrait of the man at its heart....Hope and Scheck have done a great deal of digging and have unearthed some eye-popping tales.
[خون و نفت] پر جنب و جوش و به خوبی نوشته شده است ، و این تصویر پرتره ای از مرد را در قلب خود ترسیم می کند ...نویسنده در این اثر برخی از داستان های چشم نواز را کشف کرده اند.
New York Times Book Review New York Times Book Review

"Explosive
فوق العاده در حد انفجار
Times (UK)

Excellent
عالی
Forbes

قسمت هایی از کتاب خون و نفت (لذت متن)
هر بار جابه جایی قدرت و ثروت در تاریخچه آن کشور، منجر به رقابت خاندان های مختلفی شده بود که نسب همه آن ها به عبدالعزیز آل سعود می رسید که در غرب، به ابن سعود معروف بود. او اولین پادشاه کشور عربستان سعودی امروزی بود و هر یک از پادشاهان بعدی یکی از پسران او بودند. در جریان هرحکومت، پادشاه پسران خودش را تا جایی که می توانست، به قدرت می رساند. علاوه بر میلیاردها دلار ثروتی که بهشان می رسید، درآمدهای هنگفتی هم دریافت می کردند.

در غالب موارد هم، پست هایی قدرتمند برای نظارت بر شاخه های مختلف دولت و ارتش می گرفتند. اما عبدالله دست پسرهایش را از برخی از ثروت های مرسوم در دربار و قدرت سیاسی کوتاه کرده بود. پادشاه برای هر یک از فرزندانش، مقرری ماهیانه ای در نظر گرفته بود که مجموعش، سالانه، به میلیون ها دلار می رسید