کتاب سرمایه داری

Capitalism: A Very Short Introduction
کد کتاب : 36370
مترجم :
شابک : 978-9649971971
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 198
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2001
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب سرمایه داری اثر جیمز فالچر

این مقدمه به بررسی منشأ سرمایه داری می پردازد و این سوال را مطرح می کند که آیا واقعا از اروپا سرچشمه گرفته است یا خیر. این یک مرحله متمایز در توسعه سرمایه داری را بررسی می کند که در دهه 1980 آغاز شد، تا بفهمد در حال حاضر کجا هستیم و سرمایه داری چگونه از آن زمان تکامل یافته است.
کتاب «سرمایه داری» مسائلی از جمله بحران بانکی آسیا، فروپاشی اقتصاد روسیه، و بحران مالی جهانی 1997-1998 – را بررسی میکند و به این سوال که آیا سرمایه داری محکوم به شکست است یا خیرنیز میپردازد. در پایان، نویسنده در مورد جایگزینی احتمالی برای سرمایه داری بحث می کند. در یک تعریف ساده می توان سرمایه داری را سرمایه گذاری پول به امید کسب سود تعریف کرد. کتاب «سرمایه داری» به قلم جیمز فالچر به پرسش های مهم و اساسی این حوزه پاسخ می دهد. مانند اینکه: سرمایه داری چیست؟ سرمایه داری از کجا آمد؟ چگونه به این جا رسیدیم؟ آیا سرمایه داری در همه جا به یک شکل است؟ آیا سرمایه داری جهانی شده است؟ بحران؟ کدام بحران؟ در پاسخ به پرسش آخر می خوانیم که بحران های سرمایه داری نه تنها نادر نیست بلکه معمول هر جامعه سرمایه داری است. و در قرن نوزدهم این بحران ها به یکی از ویژگی های عادی عرصه های اقتصادی تبدیل شد.

کتاب سرمایه داری

جیمز فالچر
جیمز فالچر دارای مدرک دکترا از دانشگاه لستر ، نویسنده اهل بریتانیا می باشد.علاقه اصلی او مطالعه تطبیقی ​​توسعه جوامع بوده است. وی یک مطالعه تطبیقی ​​در مورد تغییر روابط کارفرمایان ، اتحادیه ها و دولت در انگلیس و سوئد از قرن نوزدهم به بعد انجام داده است.