کتاب آبتین

Abtin
کد کتاب : 37455
شابک : 978-6226837316
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 162
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب آبتین اثر سعید هاشمی

آبتین روایتگر داستانی برای نوجوانان است که با لحنی بامزه و دلنشین حکایت می شود و حال و هوای آن در روزگار خانواده ها و بچه هایی پرسه می زند که سر و کارشان به پرورشگاه می افتد.
هنگامی که دختر مادربزرگ سر زا از دنیا رفت، اصلا هیچ کس فکرش را هم نمی کرد که بچه ی او زنده مانده باشد، یعنی اوضاع آن قدر به هم ریخته بود که تنها اصغر، داماد مادربزرگ از وجود فرزندش با خبر بود و بقیه را از این مسئله بی اطلاع گذاشته بود. سال ها بعد وقتی که اصغر و سه فرزند دیگرش در سفر بودند نامه ای از پرورشگاه به دست مادربزرگ رسید. نامه ای که در آن نوشته شده بود باید اصغر برای تحویل گرفتن فرزندش به پرورشگاه برود و خرج و مخارج بیمارستان را هم بپردازد. وقتی مادربزرگ متوجه شد دخترش بچه ای دیگر را به دنیا آورده و او هفت سال بی خبر مانده دنیا پیش چشمش تیره و تار شد و برخلاف نظر دامادش تصمیم گرفت هر طور که شده آبتین را سر خانه و زندگی اش برگرداند، بچه معصومی که با وجود داشتن خانواده سال های زیادی را دور از آن ها زندگی کرده است.

کتاب آبتین

سعید هاشمی
سید سعید هاشمی زادهٔ ۶ بهمن ۱۳۵۳ قم ، شاعر و نویسنده کتابهای کودک و نوجوان است. وی از معدود شاعران معاصر است که در حوزهٔ طنز کودک و نوجوان نیز فعالیت می‌کند. برخی از کتابهای وی نظیر "شاعر گنجشکها" به زبان انگلیسی ترجمه شده‌اند. هاشمی مدتی سردبیر ماهنامهٔ «مهیار» بود که برای جوانان منتشر می شد و در زمینهٔ فرهنگ و معارف اسلامی فعالیت می کرد. وی هم‌اکنون سردبیر ماهنامهٔ سلام بچه‌ها است که از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم منتشر می‌شود. هاشمی هم چنین، ا...