کتاب مسئولیت پذیری فضیلت گمشده

Responsibility: The Lost Virtue
کد کتاب : 37664
شابک : 978-6007152515
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 212
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 22 اردیبهشت

معرفی کتاب مسئولیت پذیری فضیلت گمشده اثر علی صاحبی (۱۳۴۳)

کتاب «مسئولیت پذیری فضیلت گمشده» اثر علی صاحبی می‌باشد. این کتاب با الهام از آموزه‌های تئوری انتخاب و روانشناسی کنترل درونی نگاشته شده است. دکتر صاحبی بر این باور است که وقتی در زندگی خود روان شناسی کنترل درونی (مسئولیت پذیری) را جایگزین روان شناسی کنترل بیرونی (عذر و بهانه و دلیل تراشی) می‌کنیم، بدون این که در جهان بیرونی اتفاق خاصی رخ بدهد، زندگی ما غنی‌تر، خوشایندتر و معنادارتر می‌شود و احساس کنترل موثری بر زندگی خواهیم داشت.
این اثر یک کتاب کار است که باید آموزه‌های آن را به کار گرفت. به قول بودا: «اگر برای شما سودمند بود، ادامه دهید و به دیگران نیز توصیه کنید و اگر سودمند نبود، آن را به سادگی به سطل زباله بیندازید.»
کتاب حاضر بیش از هرچیز تمرکز خود را بر فواید و تاثیرات مثبت مسئولیت پذیری که در حقیقت تکه ای گمشده از پازل زندگی مان است قرار داده و چگونگی قدم گذاشتن در راه پذیرش مسئولیت را به شکلی جزء به جزء بیان کرده است تا با معطوف کردن توجه مان بر کنترل درونی، بدون آن که در محیط پیرامون مان تغییری خاص رخ دهد به زندگی پربارتر، رضایت بخش تر، قابل کنترل تر و لذت بخش تری دست یابیم.

کتاب مسئولیت پذیری فضیلت گمشده

علی صاحبی (۱۳۴۳)
دکتر علی صاحبی به سال 1343 در گرگان متولد شد. دورۀ کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در دانشگاه تهران گذراند. در سال 1375 در رشتۀ روان شناسی بالینی از دانشگاه نیوساوت ولز سیدنی درجه دکتری گرفت و در 1377 به دریافت درجۀ فوق دکترا در اختلالات وسواس از کلینیک اختلالات اضطرابی دانشگاه سیدنی نایل آمد.دوره های رسمی «شناخت درمانی» را زیر نظر آلبرت آلیس گذراند و گواهی رسمی «طرح واره درمانی» را از جفری یانگ گرفت.مدت هشت سال به عنوان استاد روان شناسی بالینی در دانشگاه فردوسی مشهد ف...
دسته بندی های کتاب مسئولیت پذیری فضیلت گمشده