کتاب مدیریت اضطراب

Anxiety Management
کد کتاب : 37678
شابک : 978-6007152379
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 112
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 22 اردیبهشت

معرفی کتاب مدیریت اضطراب اثر علی صاحبی (۱۳۴۳)

کتاب "مدیریت اضطراب" نوشته‌ی دکتر علی صالحی و منتشر شده توسط انتشارات سایه سخن است. در این اثر، صالحی با رویکرد شناختی–رفتاری به مسئله اضطراب می‌پردازد و چگونگی کنار آمدن با این واکنش طبیعی بدن را در شرایط مختلف بحث می‌کند. او به نگاهی متفاوت، این زنگ هشدار و تجربه مشترک میان افراد را بررسی می‌کند و راه‌حل‌ها و مطالبی برای بهره‌گیری مناسب از آن و مقابله با اضطراب بیمارگونه ارائه می‌دهد.

دکتر صالحی در این کتاب ما را یادآور می‌شود که اضطراب و نگرانی تجربه‌ای طبیعی است و نه مرضی یا بیمارگونه؛ بلکه پاسخی طبیعی به شرایط خطرناک است، بدون توجه به اینکه این خطر واقعی یا فقط ادراک شده باشد.

اضطراب پیامی روشن به ما می‌دهد که خطری وجود دارد یا وضعیتی (مانند شان و منزلت، آبرو، اعتبار و غیره) ما را تهدید می‌کند.
واکنش اضطرابی از ما می‌خواهد که گامی موثر و سودمند برداریم و خطر را رفع کنیم، اما بسیاری از ما به جای برداشتن گام‌های موثر، خود اضطراب را مشکل اصلی می‌پنداریم و سعی در خاموش کردن آن می‌کنیم.

کتاب مدیریت اضطراب

علی صاحبی (۱۳۴۳)
دکتر علی صاحبی به سال 1343 در گرگان متولد شد. دورۀ کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در دانشگاه تهران گذراند. در سال 1375 در رشتۀ روان شناسی بالینی از دانشگاه نیوساوت ولز سیدنی درجه دکتری گرفت و در 1377 به دریافت درجۀ فوق دکترا در اختلالات وسواس از کلینیک اختلالات اضطرابی دانشگاه سیدنی نایل آمد.دوره های رسمی «شناخت درمانی» را زیر نظر آلبرت آلیس گذراند و گواهی رسمی «طرح واره درمانی» را از جفری یانگ گرفت.مدت هشت سال به عنوان استاد روان شناسی بالینی در دانشگاه فردوسی مشهد ف...