کتاب نشانه شناسی سینما

Essais Sur La Signification Au Cinema
کد کتاب : 38489
مترجم :
شابک : 978-6008058052
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 320
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2003
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 26 اردیبهشت

معرفی کتاب نشانه شناسی سینما اثر کریستین متز

کتاب «نشانه شناسی سینما» اثری اساسی در تاریخ تأمل در سینماتوگرافی است. بخش اول کتاب (که در یک جلد در سال 1968 منتشر شد) اولین گام در تلاش کریستین متز برای یافتن رویکردی نشانه‌شناختی به سینمای رئالیستی است: او اولین برخورد بین شیوه‌های فکری الهام گرفته از زبان‌شناسی مدرن و سنت زیبایی‌شناختی را ارائه می‌کند. این کتاب در واقع تاملاتی در مورد مفهوم "زبان سینمایی" است.
بخش دوم (منتشر شده در جلد دوم در سال 1972) این تحلیل ها را تکمیل می کند. بخش اول، متشکل از تحلیل‌های قبل از سال 1968، در نتیجه بالادستی از تعهد نویسنده، نشان می‌دهد که چگونه این رویکرد جدید، که تحت نام «نشانه‌شناسی» شناخته می‌شود، چگونه به طور دقیق و به‌ویژه اصیل بیان می‌شود. در بخش دوم، ما می بینیم که از طریق بازی پیشرفت ها و بازگشت های خودانتقادی، ادامه ها و تغییرات، خطوط کلی این «نشانه شناسی دوم» شکل می گیرد که کریستین متز خود را به وسیله مجموعه به آن متصل کرده است.
کریستین متز زبان شناس آلمانی، مترجم، استاد، متخصص موسیقی جاز و نظریه پرداز فیلم است.

کتاب نشانه شناسی سینما

کریستین متز
کریستین متز (Christian Metz) ‏ (۱۹۳۱–۱۹۹۳) نظریه‌پرداز ساختارگرای فرانسوی فیلم بود. نظریات او عموماً به رابطهٔ فیلم و زبان می‌پرداخت. کریستین متز یکی از تأثیرگذارترین نظریه‌پردازان سینما بود که بر روی یک نسل کامل از نظریه‌پردازان پس از خود همچون لورا مالوی و ژان لویی بودری تأثیر گذاشت. خود او متأثر از آراء و اندیشه‌های چارلز پیرس، فردینان دو سوسور، زیگموند فروید، رولان بارت و ژاک لاکان بود.مهمترین نظریه متز در باب زبان سینمایی بود. او از خود سؤال کرد آیا سین...
دسته بندی های کتاب نشانه شناسی سینما