کتاب هنر گمشده گوش دادن

The Lost Art of Listening
(کلیدهای مدیریت زندگی)
کد کتاب : 38589
مترجم :
شابک : 978-9642785759
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 325
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1996
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 26 اردیبهشت

معرفی کتاب هنر گمشده گوش دادن اثر مایکل پی نیکولز

کتاب هنر گمشده گوش دادن (کلیدهای مدیریت زندگی) همانطور که از عنوانش مشخص است، به هنر گوش کردن می پردازد. این کتاب به شما کمک می کند تا که از طریق ساده ترین کار ها و شاید پیش پاافتاده ترین ترفند ها، زندگی خود را به بهترین شکل ممکن مدریت کنید.
متأسفانه ، بیشتر ما خود را شنونده های بهتری از آنچه در واقع هستیم تصور می کنیم. چرا ما در هنگام مکالمه با اعضای خانواده ، همکاران یا دوستان ، اغلب نمی توانیم ارتباط برقرار کنیم؟ واکنشهای عاطفی چگونه مانع برقراری ارتباط واقعی می شوند؟ این کتاب با نثری تفکر برانگیز، شوخ طبعانه و همدلانه موفقیت های جهانی بسیاری را بدست آورده است.

این اثر در حال حاضر به بیش از 125000 خواننده کمک کرده است تا از درگیری های روزمره و چالش های کاری خود عبور کرده و روابط شخصی و شغلی خود را متحول کنند.

درمانگر باتجربه مایک نیکولز مثالهای واضح و تکنیک های آسانی را برای شنونده بهتر شدن ارائه می کند - و باعث می شود خود را حتی در شرایط دشوار شنیده و درک کنید.

کتاب هنر گمشده گوش دادن

مایکل پی نیکولز
مایکل پی. نیکولز، (متولد 6 آگوست 1945 ، ماسکل شوال ، آلاباما ، ایالات متحده) دکترای پزشکی، از دهه 1970 به بعد در حال تمرین و آموزش خانواده درمانی است. وی استاد روانشناسی در کالج ویلیام و مری است. دکتر نیکولز نویسنده کتابهای متعددی برای عموم خوانندگان، متخصصان و دانشجویان است.
دسته بندی های کتاب هنر گمشده گوش دادن
نکوداشت های کتاب هنر گمشده گوش دادن
"Powerful and informative
قدرتمند و آموزنده
Contemporary Psychology

قسمت هایی از کتاب هنر گمشده گوش دادن (لذت متن)
هنری گفت: « خوبه » و بعد به تماشای اخبار از تلویزیون ادامه داد. جوان دوست نداشت بگومگو راه بیفتد اما هنری از این می ترسید که اگر حرفی درباره هزینه خرید بزند، جوان شروع به نق زدن کند، بنابراین ساکت ماند تا راه حلی برای خرید کت و دامن پیدا کند. جوان فاصله را احساس کرد و تصور کرد که هنری از دست او عصبانی است و از این رو او هم ساکت شد و چیزی نگفت. اساس خوب گوش دادن همدلی است و همدلی نیز میسر نمی شود مگر آنکه مشغولیت های خود را کنار بگذاریم و وارد تجربه طرف مقابل شویم. اساس ارتباط انسان ها را دو چیز تشکیل می دهد: تلاش و شمّ درونی.

گوش دادن نه تنها با تحکیم پیوند بین افراد، روابط آن ها را تقویت می کند، بلکه باعث می شود شخص احساس بهتری نسبت به خود داشته باشد. وقتی طرف مقابل ما شنونده ای پذیرا باشد، بهتر می توانیم افکار خود را بر زبان بیاوریم و احساسات خود را کشف کنیم. بنابراین وقتی تجربه خود را با چنین شخصی در میان می گذاریم، بهتر می توانیم به خود گوش دهیم. به این ترتیب زندگی ما در قالب گفت وگو نمایان می شود.

با دریافت این پیام، اولین چیزی که مرا تکان داد این بود که موضوع کوچکی مثل بی پاسخ گذاشتن یک پیام چطور می تواند موجب ناراحتی دیگری شود. دومین نکته، که مانند سیلی بر صورتم نواخته شد، این بود که شخص موردنظر دوستم، خودم بودم! ابتدا شرمنده شدم و بعد حالت دفاعی به خود گرفتم، چرا که همیشه می توان برای تقصیر عذری پیدا کرد. اما نکته مهم این است که کوتاهی من، موجب تشویش خاطر دوستم شده بود و من اصلا متوجه نشده بودم.