کتاب بلوغ در ساموآ

Coming of Age in Samoa
کد کتاب : 39763
مترجم : معین طالبی
شابک : 978-6229700273
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 328
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1928
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب بلوغ در ساموآ اثر مارگارت مید


کلاسیک پیشگامانه که جزئیات اولین کار میدانی مارگارت مید را در سن 23 سالگی نشان می دهد، بینش های اصلی مید را در مورد دوران کودکی و فرهنگ که دیدگاه ما را نسبت به زندگی به چالش می کشد و تغییر می دهد، ایجاد می کند.
به ندرت علم و ادبیات در یک کتاب جمع می شوند. هنگامی که آنها این کار را انجام می دهند - برای مثال در کتاب "درباره منشاء گونه ها" چارلز داروین - کلاسیک می شوند که توسط محققان و عموم مردم به طور یکسان نقل شده و مورد مطالعه قرار می گیرند.
مارگارت مید این شاهکار قابل توجه را نه یک بار بلکه چندین بار انجام داد که با روی کار آمدن در ساموآ شروع شد. این جزئیات سفر تاریخی او به ساموآی آمریکایی است، زمانی که او تنها بیست و سه سال داشت، جایی که او اولین کار میدانی خود را انجام داد. در اینجا، برای اولین بار، او این ایده را به عموم ارائه کرد که تجربه فردی مراحل رشد را می‌توان بر اساس خواسته‌ها و انتظارات فرهنگی شکل داد. او نوشت، نوجوانی ممکن است کم و بیش طوفانی باشد و رشد جنسی در فرهنگ های مختلف کم و بیش مشکل ساز باشد.
کتاب انقلابی مید که به دختران تاو تقدیم شده بود، یکی از اولین مطالعاتی بود که به زندگی دختران پرداخت. مشاهدات دقیق او حاوی ایده‌های بسیاری است که امروزه هنوز هم قدرتمند هستند - اینکه جنسیت از نظر فرهنگی شکل می‌گیرد، اینکه نوجوانی نیازی به استرس ندارد، و اینکه زندگی دختران نوجوان ارزش توجه و احترام دارد.

کتاب بلوغ در ساموآ

مارگارت مید
مارگارت مید (Margaret Mead) (زاده ۱۶ دسامبر ۱۹۰۱ – درگذشته ۱۵ نوامبر ۱۹۷۸) انسان‌شناس فرهنگی آمریکایی بود. او برای پژوهش‌هایش دربارهٔ خانواده و پرورش کودکان در جامعه‌های مناطق جنوب اقیانوس آرام بسیار مشهور است و کتابهایی همچون بلوغ در ساموآ (۱۹۲۸) و مراحل رشد در گینه نو (۱۹۳۰) را در همین زمینه نوشته‌است. جایزه‌های بسیاری در طول عمر مارگارت مید به وی اهدا شده‌است.او از سال ۱۹۴۰ به برنامه عملیِ انطباق رژیم غذایی و بهداشت روانی با تحولات فناوری مشغول شد و همان...