کتاب آشنائی با علوم قرآن

Introduction to Quranic sciences
کد کتاب : 39907
شابک : 978-9645620156
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 256
سال انتشار شمسی : 1396
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 15
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب آشنائی با علوم قرآن اثر سید محمد رادمنش

دکتر سید محمد رادمنش مولف و نویسنده این اثر که از اساتید دانشکده ادبیات دانشگاه تهران و از نویسندگان معاصر می‌باشد کتاب را درباره مسائل علوم قرآن به رشته تحریر در آورده است.
وی در مقدمه کتاب (که مقدمه بر چاپ دوم است) پیرامون هدف خود از نگارش کتاب را چنین بیان می‌کند. «مجموعه حاضر که تجربه سالها تدریس علوم قرآنی در رشته ادبیات فارسی در دانشگاه تهران است حاوی مباحثی مهم است راجع به شناخت مقام والای کلام الهی و ادراک عظمت این معجزه باقی. سعی و همت اینجانب در تهیه این کتاب بر آن بوده است که یک سلسله مباحث مربوط به علوم قرآنی را که فهم و تحقیق آنها مورد علاقه فراوان دانشجویان عزیز ماست به ترتیبی صحیح و بیانی روشن و فصیح، با استفاده از منابع معتبر و اصیل به رشته تحریر در آورم...» سادگی و بیان روش مطالب (همان گونه اشاره نمودند) از خصوصیت‌های مهم کتاب است که توانسته است خوانندگان آن را به خود جلب نماید به گونه‌ای که کتاب تاکنون چهار نوبت به چاپ رسیده و از آن استفاده شده است.
از طرف دیگر نظم منطقی مطالب کتاب و پیوستگی آنها با یکدیگر خواننده را وا می‌دارد که مطالعه کتاب را تا حد امکان ادامه دهد و به دنبال فراگیری بقیه و ادامه آن باشد.

کتاب آشنائی با علوم قرآن

سید محمد رادمنش
سید محمد رادمنش (1306-1399ش)، پژوهشگر، مترجم و استاد زبان و ادبیات فارسی بود.او كه استاد در رشته زبان و ادبيات فارسى است، استاد دانشكده ادبيات و علوم انسانى در تهران مى‌باشد. وى دكتراى زبان و ادبيات فارسى را در سال 1350 اخذ كرده است.دكتر رادمنش از سال‌هاى 1345 تا سال 1364 استاديار دانشگاه تهران بود و در سال 1364 با ارتقا به درجه استادى، جزو اساتيد دانشگاه تهران رسید.ایشان در دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تدریس می‌کرد. حوزه مطالعاتی زنده‌یاد رادمنش آموزش زبان عربی و ...
دسته بندی های کتاب آشنائی با علوم قرآن