کتاب گزیده آثار راسل

Selection of Russell's works
گردآورنده رابرت اگنر
کد کتاب : 6057
مترجم :
شابک : 9786007436646
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 200
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1964
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب گزیده آثار راسل اثر برتراند راسل

"برتراند راسل" که یکی از نوابغ همه چیزدان تاریخ معاصر به حساب می آید، در نزدیک به یک قرن زندگانی خود بیش از پنجاه عنوان کتاب و صدها اثر مقاله ای در باب علم، ادبیات، دانش های محض و جامعه شناسی به انتشار درآورد. بسیاری از مقالات و کتاب های "برتراند راسل" با دیدگاه ها و ادبیات حاکم بر زمانه مغایرت داشتند و به همین دلیل وی از ایالات متحده ی آمریکا رانده شد و حق تدریس در دانشگاه های آمریکایی را نیز از دست داد. مخالفت ها به حدی بود که حتی او را با القاب توهین آمیزی همچون سگ یا شیطان خطاب می نمودند؛ اما واقعیتی که در این بین حائز اهمیت بود، درک نشدن آرا و عقاید او توسط افرادی بود که با وی به مخالفت برخاسته بودند. "برتراند راسل" در کنه تمام نظریات خود، این نکته را بیان می داشت که سعادت هیچ جامعه ای تضمین نشده و باقی نمی ماند، مگر اینکه جامعه ی جهانی از سعادت برخوردار شود. به عقیده ی او دوران زندگی شادمانه ی اقلیت، به هزینه ی اکثریتی که مجبور به سکوتی گوسفندوار و دم برنیاوردن بوده اند، سرآمده است.
در مجموعه "گزیده آثار راسل" نیز آنچه بیش از همه بر آن تاکید شده، برابری تمام انسان ها، چه زن و چه مرد، چه سفید و چه سیاه، از تمام ملیت ها و نژادهاست. همه با هم برابرند و از حقوق مساوی برخوردار بوده و هیچکس را بر دیگری برتری نیست. "گزیده آثار راسل" شامل چهل و یک عنوان کتاب از او و هفت مقاله به علاوه ی سخنرانی جایزه ی نوبل اوست که به همت ویراستار اختصاصی آثار "برتراند راسل" یعنی "رابرت ادوارد اگنر" جمع آوری شده است. این مجموعه به شش فصل اصلی تقسیم بندی شده که حوزه های روانشناسی، ازدواج و امور جنسی، سیاست، تحصیلات، دین و اخلاقیات را در برمی گیرد.

کتاب گزیده آثار راسل

برتراند راسل
برتراند راسل، زاده ی ۱۸ می ۱۸۷۲ و درگذشته ی ۲ فوریه ی ۱۹۷۰، فیلسوف، منطق دان، ریاضی دان، مورخ، جامعه شناس، برنده ی جایزه ی نوبل ادبیات و فعال صلح طلب انگلیسی بود که در قرن بیستم زندگی می کرد. راسل در آغاز جوانی به مطالعه ی آثاری از «پرسی بیش شلی» روی آورد که این امر مسیر زندگی او را تغییر داد. او سپس به کالج ترینیتی در کمبریج رفت و در ریاضیات و فلسفه تحصیل کرد. او در سال ۱۹۰۱ «پارادوکس راسل» را کشف کرد و هفت سال بعد به عضویت انجمن سلطنتی علوم بریتانیا درآمد. راسل در طو...
قسمت هایی از کتاب گزیده آثار راسل (لذت متن)
شهرت، انگیزه و محرکی است که نیروی بالقوه عظیمی دارد. همه کسانی که با بچه ها سر و کار دارند، می دانند آنان چگونه پیوسته به شیوه ای غریب رفتار می کنند و می گویند: "به من نگاه کن." «نگاه کن به من»؛ یکی از خواسته های اساسی قلبی بشر است و این خواسته می تواند شکل و شمایل بسیار متفاوتی به خود بگیرد؛ از دلقک بازی و لودگی گرفته تا تلاش برای شهرت بعد از مرگ. کشیشی از یکی از شاهزاده های عصر رنسانس ایتالیا که در حال احتضار و در بستر مرگ بود، پرسید آیا چیزی وجود دارد که از جهت آن احساس پشیمانی کند و آن شاهزاده پاسخ داد: "آری. یک چیز وجود دارد. یک بار امپراتور و پاپ هر دو در یک زمان به قصر ما آمدند و من آنان را به فراز برج قصر بردم تا از آن جا مناظر پیرامون قصر را تماشا کنند و من قصور ورزیده از این فرصت استفاده نکردم تا هر دوی آنان را از آن بالا به پایین اندازم تا شهرت جاودانه پیدا کنم." تاریخ سکوت می کند که آیا آن کشیش به او رستگاری داده است یا نه.

انسان ها برتری خود را بر حیوانات از طریق داشتن روحیه بی حوصلگی نشان می دهند، اگرچه گاه در مطالعه روی میمون های بی دم در باغ وحش به این نتیجه رسیده ام که آنان نیز احتمالا ته مانده هایی از احساس بی حوصلگی را از خود نشان می دهند، به هر صورتی که باشد تجربه نشان داده گریز از کسالت و یک نواختی به واقع یکی از خواست های قدرتمند همه انسان هاست، وقتی سفیدها برای نخستین بار با برخی از نژادهای ضایع نشده و دست نخورده وحشی ها ارتباط برقرار کردند، به آنان خیرات و مبرات بسیاری کردند از پرتو انجیل گرفته تا کیک کدو تنبل. جای تأسف است که اکثر این وحشیان با بی اعتنایی به این ها نگریستند. در میان این ره آوردها آن چه به واقع آنان قدر دانستند عرق سگی مستی آوری بود که با اقبال بسیاری مواجه شد و به آنان امکان داد تا برای نخستین بار در زندگی شان صورت های خیال دل انگیزی را در ذهن خود بپرورند و برای لحظاتی کوتاه احساس کنند بهتر است زنده باشند تا بمیرند.