کتاب روانشناسی و شرق

Psychology and the East
کد کتاب : 3243
مترجم :
شابک : 9789647468343
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 304
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1978
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 9
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب روانشناسی و شرق اثر کارل گوستاو یونگ

کتاب " روانشناسی و شرق " به شدت زنده است. یونگ در بیشتر موارد راه‌حل‌های نهایی و آخرین سخنان را در مورد هیچ یک از مشکلات بزرگ شرق-غرب به ما ارائه نمی‌دهد، بلکه پیشنهادهایی برای نوع رویکرد عمیق‌تری ارائه می‌کند، بنابراین سطوح جدیدی از بررسی را باز می‌کند.
«دنیای خودآگاه اروپایی من به طرز عجیبی ضعیف شده بود... کاملا ممکن است که هند دنیای واقعی باشد و مرد سفیدپوست در دیوانخانه ای از انتزاعات زندگی کند.» سی.جی. یونگ پس از اولین سفرش به هند الهام گرفت که این کلمات را بنویسد. این روانکاو افسانه ای که مدت ها نگران تأثیر اسطوره و کهن الگو بر روان انسان بود، اجتناب ناپذیر بود که توجه خود را به شیوه های فکری شرقی معطوف کند. روانشناسی و شرق بسیاری از به یاد ماندنی ترین نوشته های یونگ را در این زمینه گردآوری می کند، از جمله تفسیرهای روانشناختی او بر آی چینگ و کتاب مردگان تبتی، افکار او در مورد بودیسم و اسلام و سفرنامه ای کامل از اولین برخورد سرنوشت ساز با هند در 1936.
کارل گوستاو یونگ (۱۸۷۵-۱۹۶۱) روان‌پزشک سوئیسی، متفکری تأثیرگذار و بنیان‌گذار روان‌شناسی تحلیلی (همچنین به عنوان روان‌شناسی یونگی شناخته می‌شود) بود. رویکرد رادیکال یونگ به روانشناسی در زمینه روانشناسی عمق و در جنبش های ضد فرهنگی در سراسر جهان تأثیرگذار بوده است. یونگ را اولین روانشناس مدرن می دانند که بیان کرده است که روان انسان «ذاتا مذهبی» است و آن را عمیقا بررسی کرده است. بسیاری از آثار مهم او عبارتند از: «روانشناسی تحلیلی: نظریه و عمل آن»، «انسان و نمادهایش»، «خاطرات، رویاها، بازتاب ها»، «مجموعه آثار کارل جی یونگ» و «کتاب سرخ».

کتاب روانشناسی و شرق

کارل گوستاو یونگ
کارل گوستاو یونگ، زاده ی 26 جولای 1875 و درگذشته ی 6 جون 1961، روانپزشک، فیلسوف و نویسنده ای سوئیسی بود که به خاطر فعالیت هایش در روانشناسی و ارائه ی نظریاتش تحت عنوان «روان شناسی تحلیلی» شناخته می شود. یونگ در کسویل سوییس متولد شد. او در جوانی مجذوب علم و فلسفه شد و دانشگاه بازل برای تحصیل در رشته ی پزشکی به او بورس داد. یونگ پس از مدتی به عضویت انجمن مناظرات دانشگاه درآمد. او بیش از دو سال در جلسات احضار روح شرکت می کرد چرا که این جلسات را موضوعی برای تحقیقات خود در نظر می گرفت. یونگ دوران ...