کتاب خود ناشناخته

The Undiscovered Self
دعوتی پرشور برای کسب تمامیت فردی
کد کتاب : 2451
مترجم :
شابک : 978-600-176-053-2
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 176
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1950
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

ضمیر پنهان
The Undiscovered Self
کد کتاب : 3239
مترجم :
شابک : 9786001191657
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 104
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1957
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 21
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

من ناشناخته
The Undiscovered Self
کد کتاب : 48902
مترجم :
شابک : 978-6222460266
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 102
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1950
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

خود کشف نشده
The Undiscovered Self
کد کتاب : 39793
مترجم :
شابک : 978-6229645079
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 120
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1950
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب خود ناشناخته اثر کارل گوستاو یونگ

کتاب خود ناشناخته، اثری نوشته ی کارل گوستاو یونگ است که نخستین بار در سال 1950 انتشار یافت. یونگ در این اثر چالشی و تفکربرانگیز استدلال می کند که آینده ی تمدن به توانایی ما (به عنوان فرد) در مقاومت در برابر نیروهای جمعی جامعه بستگی دارد. تنها از طریق به دست آوردن آگاهی، و درک ذهن ناخودآگاه و ماهیت واقعی خویشتن است که فرد می تواند دانشی از خود را به دست آورد که او را در برابر تعصبات و افراط گرایی های ایدئولوژیک ایمن می سازد. این انجام این کار، مستلزم این است که با ترس خود از ماهیت دوگانه ی ذهن مواجه شویم: وجود خوبی ها و ظرفیت بروز بدی ها در همه ی افراد. یونگ در کتاب خود ناشناخته، به شکلی جذاب و مجاب کننده استدلال می کند که تنها پس از انجام این کار است که می توانیم با خطرات تحمیل شده توسط جامعه (اجتماع افراد) رو به رو شویم و در مقابل تهدیدهای افراد صاحب قدرت، ایستادگی کنیم.

کتاب خود ناشناخته


ویژگی های کتاب خود ناشناخته

کارل گوستاو یونگ از بزرگترین روانکاوان قرن بیستم

کارل گوستاو یونگ
کارل گوستاو یونگ، زاده ی 26 جولای 1875 و درگذشته ی 6 جون 1961، روانپزشک، فیلسوف و نویسنده ای سوئیسی بود که به خاطر فعالیت هایش در روانشناسی و ارائه ی نظریاتش تحت عنوان «روان شناسی تحلیلی» شناخته می شود. یونگ در کسویل سوییس متولد شد. او در جوانی مجذوب علم و فلسفه شد و دانشگاه بازل برای تحصیل در رشته ی پزشکی به او بورس داد. یونگ پس از مدتی به عضویت انجمن مناظرات دانشگاه درآمد. او بیش از دو سال در جلسات احضار روح شرکت می کرد چرا که این جلسات را موضوعی برای تحقیقات خود در نظر می گرفت. یونگ دوران ...
نکوداشت های کتاب خود ناشناخته
A passionate plea for individual integrity.
درخواستی پرشور برای کسب تمامیت فردی.
The New York Times Book Review

One of the world’s greatest psychiatrists reveals how to embrace our own humanity and resist the pressures of an ever-changing world.
یکی از بزرگترین روانپزشکان جهان نشان می دهد که چگونه انسانیت خودمان را در آغوش بکشیم و در مقابل فشارهای جهانی دائما در حال تغییر، مقاومت کنیم.
Penguin Random House Penguin Random House

Among Jung's most influential works.
در زمره ی تأثیرگذارترین آثار یونگ.
Barnes & Noble

قسمت هایی از کتاب خود ناشناخته (لذت متن)
حقیقت مطلب این است که بشر برده و محکوم ماشینی شده است که زمین و زمان را برای او تسخیر کرده است. بشر از طرف تکنیک جنگی خود که برای محافظت خود تهیه کرده، مورد مخاطره قرار گرفته است. آزادی روحی و اخلاقی او تا حدی در نیمی از جهان مراعات می شود؛ با در نظر داشتن این که در همین نیمه از جهان، روان پریشی و پریشان حالی او را تهدید می کند؛ و در نیمه ی دیگر دنیا صحبت از بشریت و ارزش فردی اصلا در میان نیست.

آن چیزی را که ما می توانیم در اثر کوشش و رنج فراوان به دست آوریم هیچگاه محیط و جامعه نمی تواند به رایگان در دسترس ما بگذارد.

شگفتا! آدمی که خود عامل موثر و مخترع و بر دوش دارنده ی همه ی این پیشرفت هاست، کسی که ریشه ی همه داوری ها و تصمیم ها اوست، کسی که بازتاب گذشته و سازنده ی آینده است، خود در این میانه مورد توجه و عنایت نیست. این تضاد، این امر عجیب که آدمی برای همه چیز ارزش می گذارد، جز برای خود، به راستی که این چیز عجیب ترین عجایب است. در حقیقت می توان گفت که این کار از آنجا سرچشمه گرفته که پایه و مقیاس داوری او معین نیست. به عبارت دیگر آدمی هنوز خود را نشناخته است و خودش برای خود معمایی است. می توان علت آن را چنین گفته که: آدمی برای ارزش گذاری بر روی هر چیز، مقیاس و اندازه ای لازم دارد. اما برای ارزیابی و ارزش گذاری بر روی خود، مقیاس و اندازه ای در دست ندارد.