کتاب مشکلات روانی انسان مدرن

Problems de l'ame moderne
کد کتاب : 3263
مترجم :
شابک : 9789647468909
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 208
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1931
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 9
زودترین زمان ارسال : 13 اردیبهشت

معرفی کتاب مشکلات روانی انسان مدرن اثر کارل گوستاو یونگ

آیا انسان مدرن روح خود را از دست داده است؟ حداقل به نظر می رسد - ظاهر روانکاوی گواه این است - که مبهم و تقریبا با آن بیگانه شده است. سی.-جی توضیح می دهد که فلاکت روانی تمدن غرب. یونگ، از این واقعیت ناشی می شود که فرد دیگر نمی داند چگونه شتاب وجودش را در خود بیابد. ادیان، علم، دولت... همه چیز آن را از بیرون کنترل می کند، زیرا دیگر هیچ چیز از درون آن را هدایت نمی کند. اگر او می دانست، مانند انسان جوامع باستانی، چگونه به خود گوش دهد، با پتانسیل های خلاقانه ای که در اعماق روح خود دیوار کشیده است، دوباره ارتباط برقرار می کرد. کهن الگوهای معروف ناخودآگاه یونگ که هم در تصاویر رویایی و هم در روایت‌های اسطوره‌ای بیان شده‌اند، در واقع منابع زنده زندگی روانی هستند.
یونگ در پرتو موضوعات اصلی روانشناسی خود، در این منتخب از سخنرانی‌هایی که بین سال‌های 1922 و 1931 ایراد شده است، جامعه زمان خود را تحلیل می‌کند. برای مثال، نگاهی بدیع به نهاد ازدواج و تحول وضعیت زنان در اروپا. روشنگری در مورد فاصله ای که روانپزشک زوریخ را از روانکاوی جدا می کند. اما بیش از همه رویکردی رمانتیک و تقریبا عرفانی به ناخودآگاه که به شدت با عقل گرایی رویکرد فرویدی در تضاد است.

کتاب مشکلات روانی انسان مدرن

کارل گوستاو یونگ
کارل گوستاو یونگ، زاده ی 26 جولای 1875 و درگذشته ی 6 جون 1961، روانپزشک، فیلسوف و نویسنده ای سوئیسی بود که به خاطر فعالیت هایش در روانشناسی و ارائه ی نظریاتش تحت عنوان «روان شناسی تحلیلی» شناخته می شود. یونگ در کسویل سوییس متولد شد. او در جوانی مجذوب علم و فلسفه شد و دانشگاه بازل برای تحصیل در رشته ی پزشکی به او بورس داد. یونگ پس از مدتی به عضویت انجمن مناظرات دانشگاه درآمد. او بیش از دو سال در جلسات احضار روح شرکت می کرد چرا که این جلسات را موضوعی برای تحقیقات خود در نظر می گرفت. یونگ دوران ...
دسته بندی های کتاب مشکلات روانی انسان مدرن