کتاب رویاها

Dreams
کد کتاب : 2406
مترجم :
شابک : 978-600-119-166-4
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 174
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1974
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 17
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

کارل گوستاو یونگ از بزرگترین روانکاوان قرن بیستم

معرفی کتاب رویاها اثر کارل گوستاو یونگ

کتاب رویاها، اثری نوشته ی کارل گوستاو یونگ است که نخستین بار در سال 1974 به انتشار رسید. تحلیل رویا، بخشی اساسی و مهم از روانشناسی تحلیلی است؛ مکتبی در روانشناسی که توسط یونگ بنیان نهاده شد. مقاله های این کتاب که در بین سال های 1909 تا 1945 نوشته شده اند، از مهم ترین نظرات یونگ درباره ی رویا، به خصوص با نظر به رابطه ی میان زبان و رویا، پرده برمی دارند. یونگ در طول این پژوهش ها، دریافت که رویاها خودشان زبانی را می سازند که از طریق آن، ذهن انسان با بدن رابطه برقرار می کند. موضوعاتی همچون «تحلیل رویاها»، «اهمیت تعداد رویاها»، «جنبه های کلی روانشناسی رویا»، «ماهیت رویاها»، «کاربردهای تحلیل رویا» و «نمادگرایی رویا در رابطه با کیمیاگری» در کتاب ها رویاها مورد تحلیل و بررسی قرار می گیرند.

کتاب رویاها

کارل گوستاو یونگ
کارل گوستاو یونگ، زاده ی 26 جولای 1875 و درگذشته ی 6 جون 1961، روانپزشک، فیلسوف و نویسنده ای سوئیسی بود که به خاطر فعالیت هایش در روانشناسی و ارائه ی نظریاتش تحت عنوان «روان شناسی تحلیلی» شناخته می شود. یونگ در کسویل سوییس متولد شد. او در جوانی مجذوب علم و فلسفه شد و دانشگاه بازل برای تحصیل در رشته ی پزشکی به او بورس داد. یونگ پس از مدتی به عضویت انجمن مناظرات دانشگاه درآمد. او بیش از دو سال در جلسات احضار روح شرکت می کرد چرا که این جلسات را موضوعی برای تحقیقات خود در نظر می گرفت. یونگ دوران ...
نکوداشت های کتاب رویاها
Jung's most insightful contributions to the study of dreams and their meaning.
خردمندانه ترین مشارکت های یونگ در رابطه با موضوع رویاها و معنی آن ها.
Princeton University Press

A remarkable book.
کتابی شایان توجه.
National Library of Medicine

قسمت هایی از کتاب رویاها (لذت متن)
رویا، غیر از آن که آشفتگی تداعی های اتفاقی و بی معنی است که معمولا بدان اعتقاد دارند، یا سوای آن که فقط در نتیجه ی احساسات جسمانی در طول خواب است چنان که بسیاری از نویسندگان می پندارند، محصول خود به خودی و معنی دار کنش روانی از یک تحلیل نظام مند است و مانند دیگر کارکردهای روانی حساس است.

بنا به نظر فروید، رویا مانند هر فرآورده ی پیچیده ی روانی، عبارت است از یک آفرینش یا عملی که انگیزه ها و رشته ی تداعی های پیشین خودش را دارد. رویا همانند هر کنش مفروض، عبارت است از بازده فرایندی منطقی، از رقابت بین تمایلات گوناگون و پیروزی یک میل نسبت به امیال دیگر. رویاپردازی نیز مانند همه ی کارهای دیگر ما معنی دار است.

چیزی فردی در رویا وجود دارد که در راستای سرشت روان شناسانه ی آن موضوع قرار دارد. این سرشت روان شناسانه دربردارنده ی چه چیزی است؟ خود به خود می گوییم که نتیجه ی گذشته ی روانی ماست. حالت ذهنی کنونی ما، به تاریخچه ی زندگی ما بستگی دارد. در گذشته ی هر شخص عناصری از ارزش های متفاوت وجود دارد که «پیکربندی» روانی را مشخص می کند. حوادثی که هیچ گونه احساسات نیرومندی در ما بر نمی انگیزند، تأثیر کمی بر اندیشه ها یا کنش هایمان دارند، در حالی که حوادثی که واکنش های حسی نیرومندی به وجود می آورند، برای تحول روانی بعدی ما اهمیت زیادی دارند.