کتاب سمینار یونگ درباره زرتشت نیچه

Jung's Seminar on Nietzsche's Zarathustra
کد کتاب : 2412
مترجم :
شابک : 978-600-119-201-2
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 624
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1965
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 13
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

کارل گوستاو یونگ از بزرگترین روانکاوان قرن بیستم

معرفی کتاب سمینار یونگ درباره زرتشت نیچه اثر کارل گوستاو یونگ

کتاب سمینار یونگ درباره زرتشت نیچه، اثری از کارل گوستاو یونگ است که نخستین بار در سال 1965 به انتشار رسید. اثر معروف و جنجال برانگیز نیچه، کتاب چنین گفت زرتشت، سرشار از احساساتی مذهب گرایانه است که به نظر می رسد با مخالفت های معمول او با مفهوم ایمان مذهبی در تضاد است. کتاب چنین گفت زرتشت در نظر یونگ، اثری بسیار ارزشمند بود که چگونگی اثرگذاری ناخودآگاه در خلق اندیشه را نشان می داد و هم از روانشناسی و شخصیت نیچه پرده برمی داشت و هم روانشناسی جهان مدرن را به شکل کلی آشکار می کرد. کتاب سمینار یونگ درباره زرتشت نیچه، اثری پرشور و آموزنده است که به عنوان یکی از مهم ترین منابع روانشناسی ناخودآگاه، مورد توجه متخصصین این حوزه قرار داشته است.

کتاب سمینار یونگ درباره زرتشت نیچه

کارل گوستاو یونگ
کارل گوستاو یونگ، زاده ی 26 جولای 1875 و درگذشته ی 6 جون 1961، روانپزشک، فیلسوف و نویسنده ای سوئیسی بود که به خاطر فعالیت هایش در روانشناسی و ارائه ی نظریاتش تحت عنوان «روان شناسی تحلیلی» شناخته می شود. یونگ در کسویل سوییس متولد شد. او در جوانی مجذوب علم و فلسفه شد و دانشگاه بازل برای تحصیل در رشته ی پزشکی به او بورس داد. یونگ پس از مدتی به عضویت انجمن مناظرات دانشگاه درآمد. او بیش از دو سال در جلسات احضار روح شرکت می کرد چرا که این جلسات را موضوعی برای تحقیقات خود در نظر می گرفت. یونگ دوران ...
دسته بندی های کتاب سمینار یونگ درباره زرتشت نیچه
نکوداشت های کتاب سمینار یونگ درباره زرتشت نیچه
An enterprise that demonstrates to any reader Jung's millennial magnitude.
اثری مهم که به همه ی مخاطبین، قدر و اهمیت گسترده ی یونگ را نشان می دهد.
Psychological Perspectives

It demonstrates how the book Thus Spake Zarathustra illustrates Nietzsche's genius.
این اثر نشان می دهد که چگونه کتاب چنین گفت زرتشت، نشانگر نبوغ نیچه است.
Princeton University Press

قسمت هایی از کتاب سمینار یونگ درباره زرتشت نیچه (لذت متن)
نیمی از بیماری های روانزاد در کسانی بروز می کند که شهود قوی دارند، زیرا شهود این خصوصیت منحصر به فرد را داراست که مردم را از واقعیت های معمولیشان بیرون می کشد. افراد شهودی همیشه جلوتر از خود گام برمی دارند، زیرا وقایع را بو می کشند.

کسی که بعد از شوپنهاور به تضاد ها پرداخت، نیچه بود که خود فیلسوفی اخلاقی به شمار می آمد. او دقیقا در «زرتشت» با این معضل دست به گریبان است. در باقی آثارش از جمله «اراده ی معطوف به قدرت و تبارشناسی اخلاق» بیشتر به نقد تمدن بشری، آن هم همیشه با نگاهی به سایه ی تاریک موجود در ورای آن، می پردازد. پس نیچه حقیقتا یک روانشناس نوگرا و امروزی است. اگر در روزگار ما می زیست، روانکاو مشهوری می شد، زیرا برای شناخت زمینه های تاریک و انگیزه های رازآلود، نبوغی حیرت انگیز داشت.

نماد از نظر من نشانه ی چیزی نیست که من می شناسم، مانند چرخ بالداری که بر کلاه کارمندان راه آهن نقش بسته یا نمادهای فرویدی یا به اصطلاح نمادگرایی فراماسون ها؛ این ها نشانه ی چیزهایی است که به خوبی می شناسیم. نماد عبارت است از توصیف چیزی که فقط می دانم وجود دارد و چیز دیگری از آن نمی دانم. نمی شناسمش.