کتاب یونگ می گوید

C.G. Jung Speaking: Interviews and Encounters
مصاحبه ها و دیدارها
کد کتاب : 2411
مترجم :
شابک : 978-600-119-835-9
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 394
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1987
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 8
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

کارل گوستاو یونگ از بزرگترین روانکاوان قرن بیستم

معرفی کتاب یونگ می گوید اثر کارل گوستاو یونگ

کتاب یونگ می گوید، اثری از کارل گوستاو یونگ است که اولین بار در سال 1987 به چاپ رسید. این کتاب جذاب، از طریق ارائه ی بیش از پنجاه شرح از مصاحبه ها، دیدارها و سخنرانی های یونگ، از شخصیت و روحیه ی این دانشمند و متفکر بزرگ سوییسی پرده برمی دارد و دربردارنده ی متن مصاحبه های رادیویی و تلویزیونی او و شرح حال هایی درباره ی یونگ نوشته ی شخصیت هایی برجسته در زندگی اوست. افراد زیادی در خلق این کتاب نقش داشته اند که از میان آن ها می توان به خلبان آمریکایی، چارلز لیندبرگ اشاره کرد که گفت و گوهایی درباره ی یوفوها با یونگ داشت. کتاب یونگ می گوید، اثری ارزشمند است که این فرصت را برای علاقه مندان به یونگ فراهم می کند تا با شخصیت این اندیشمند جریان ساز به شکلی منحصر به فرد آشنا شوند.

کتاب یونگ می گوید

کارل گوستاو یونگ
کارل گوستاو یونگ، زاده ی 26 جولای 1875 و درگذشته ی 6 جون 1961، روانپزشک، فیلسوف و نویسنده ای سوئیسی بود که به خاطر فعالیت هایش در روانشناسی و ارائه ی نظریاتش تحت عنوان «روان شناسی تحلیلی» شناخته می شود. یونگ در کسویل سوییس متولد شد. او در جوانی مجذوب علم و فلسفه شد و دانشگاه بازل برای تحصیل در رشته ی پزشکی به او بورس داد. یونگ پس از مدتی به عضویت انجمن مناظرات دانشگاه درآمد. او بیش از دو سال در جلسات احضار روح شرکت می کرد چرا که این جلسات را موضوعی برای تحقیقات خود در نظر می گرفت. یونگ دوران ...
نکوداشت های کتاب یونگ می گوید
Fantastic insights into one of the most interesting minds in modern times.
بینش هایی شگفت انگیز درباره ی یکی از جذاب ترین ذهن ها در دوران مدرن.
Amazon Amazon

A personal look at Jung and his mind.
نگاهی شخصی به یونگ و ذهن او.
Library Thing

قسمت هایی از کتاب یونگ می گوید (لذت متن)
یکی از بزرگ ترین موانع برای فهمیدن، فرافکنی شمن یا منجی است. همین که به چنین مرتبه ای ارتقا یافتید، دیگر قدرتی ندارید، در دریایی از مه گم شده اید. وقتی علائم این خود بزرگ بینی هویدا می شود بدانید که اخطاری جدی است و این غرور را باید فورا خاموش کرد.

خودپسندی مردان در اغلب موارد نتیجه ی فعالیت های حرفه ای آنان است. رشد و بسطی که می یابد تقریبا عجیب و غریب است. غالب مردان از چیزی می ترسند و پر از تعصب اند. در مورد غالب زنان این طور نیست. مردان مستعدند از هر دخالتی در شیوه ی تفکر و عقاید کوته فکرانه شان برنجند.

وقتی مواجهه ی مسیحی با سایه اش را به زبان روان شناسی تفسیر می کنیم، معلوم می شود که ترسی پنهان وجود دارد که نکند شیطان نیرومندتر باشد و مسیح نتواند کاملا بر او چیره شود والا چرا به دجال باور داشتند و هنوز هم منتظرند؟ زیرا فقط بعد از حکومت دجال و بعد از آمدن دگرباره ی مسیح است که شر سرانجام در جهان و در روح بشر مغلوب می شود. به لحاظ روان شناسی همه ی این سمبل ها و باورها به یک دیگر مربوط اند: همیشه مسئله ی پیکار با شر، با شیطان و چیره آمدن بر او وجود دارد، یعنی جذب و هضم او و ادغام کردنش در خودآگاهی.