کتاب اسطوره ای نو

Flying Saucers: A Modern Myth of Things Seen in the Skies
نشانه هایی در آسمان
کد کتاب : 2410
مترجم :
شابک : 978-964-305-749-7
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 258
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1958
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 8
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

کارل گوستاو یونگ از بزرگترین روانکاوان قرن بیستم

معرفی کتاب اسطوره ای نو اثر کارل گوستاو یونگ

کتاب اسطوره ای نو، اثری نوشته ی کارل گوستاو یونگ است که نخستین بار در سال 1958 به چاپ رسید. این کتاب که در اواخر دهه ی 1950 و در زمان اوج شگفتی عمومی درباره ی مسئله ی اشیاء ناشناس پرنده (بشقاب پرنده ها یا یوفوها) نوشته شد، دربردارنده ی تأملات درخشان و هوشمندانه ی یونگ درباره ی پدیده ای است که توجه تمام جهان را به خود جلب کرده بود. یونگ که خود را فردی شک گرا در رابطه با چنین مسائلی در نظر می گرفت، خودش جذب این پدیده شد. اما واقعی بودن یا نبودن یوفوها اهمیت چندانی برای یونگ نداشت بلکه جنبه های روانشناسانه ی این اشیاء ناشناس بود که توجه او را به خود جلب می کرد. یونگ، بشقاب پرنده ها را به عنوان اسطوره ای نو و در حال شکل گیری قلمداد می کرد که به نظرش قرار بود آن را مانند اسطوره هایی که از نیاکانمان گرفته ایم، به نسل های بعدی منتقل کنیم.

کتاب اسطوره ای نو

کارل گوستاو یونگ
کارل گوستاو یونگ، زاده ی 26 جولای 1875 و درگذشته ی 6 جون 1961، روانپزشک، فیلسوف و نویسنده ای سوئیسی بود که به خاطر فعالیت هایش در روانشناسی و ارائه ی نظریاتش تحت عنوان «روان شناسی تحلیلی» شناخته می شود. یونگ در کسویل سوییس متولد شد. او در جوانی مجذوب علم و فلسفه شد و دانشگاه بازل برای تحصیل در رشته ی پزشکی به او بورس داد. یونگ پس از مدتی به عضویت انجمن مناظرات دانشگاه درآمد. او بیش از دو سال در جلسات احضار روح شرکت می کرد چرا که این جلسات را موضوعی برای تحقیقات خود در نظر می گرفت. یونگ دوران ...
نکوداشت های کتاب اسطوره ای نو
A book that no one seriously interested in the subject can afford to ignore.
کسانی که به شکلی جدی به این موضوع علاقه مندند، نمی توانند از این کتاب غافل باشند.
Punch

Convincing and impressive.
مجاب کننده و تأثیرگذار.
New Statesman

Here Jung applies his analytical skills to the UFO phenomenon.
یونگ در این اثر، مهارت های تحلیلی خود را در رابطه با پدیده ی یوفوها به کار می بندد.
Amazon Amazon

قسمت هایی از کتاب اسطوره ای نو (لذت متن)
در وضعیت تهدیدکننده ی دنیای امروز، وقتی مردم می بینند همه چیز در معرض خطر قرار دارد، فانتزی تصویرساز بشر، از محدوه ی نهادهای زمینی فراتر می رود و به آسمان ها وارد می شود، به فضای میان ستاره ای، جایی که تعیین کنندگان سرنوشت انسان، خدایان، روزگاری در سیارات اقامت داشتند.

در چنین شرایطی، چندان غافلگیرکننده نخواهد بود اگر بخش هایی از اجتماع، این اسطوره ی شایع را عمیقا باور کنند و برخی دیگر، آن را احمقانه و بی معنی در نظر بگیرند.