کتاب ماهیت روان و انرژی آن

On the nature of the psyche
کد کتاب : 12961
مترجم : پرویز امیدوار
شابک : 978-6003380172
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 216
سال انتشار شمسی : 1394
سال انتشار میلادی : 1954
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب ماهیت روان و انرژی آن اثر کارل گوستاو یونگ

این کتاب به بررسی انرژی روانی و تاثیر آن بر پیرامون انسان می پردازد و پرده از ماهیت روان بر می دارد. آنچه که به صورتی قوی غیر قابل انکار است اینست که در روی دادن هر پدیده ای هم دیدگاه مکانیستی- علی و هم دیدگاه انرژیک- غایی مورد نیازند و آنچه که ارجحیت این دو را مشخص می کند امکان حصول نتیجه با توجه به هرکدام از دیدگاه ها است. وجود انرژی روانی امری است حقیقی و مسلما هر انرژی از خود اثری به جای می گذارد، خواه ما از آن آگاه باشیم و یا نه.

کتاب ماهیت روان و انرژی آن

کارل گوستاو یونگ
کارل گوستاو یونگ، زاده ی 26 جولای 1875 و درگذشته ی 6 جون 1961، روانپزشک، فیلسوف و نویسنده ای سوئیسی بود که به خاطر فعالیت هایش در روانشناسی و ارائه ی نظریاتش تحت عنوان «روان شناسی تحلیلی» شناخته می شود. یونگ در کسویل سوییس متولد شد. او در جوانی مجذوب علم و فلسفه شد و دانشگاه بازل برای تحصیل در رشته ی پزشکی به او بورس داد. یونگ پس از مدتی به عضویت انجمن مناظرات دانشگاه درآمد. او بیش از دو سال در جلسات احضار روح شرکت می کرد چرا که این جلسات را موضوعی برای تحقیقات خود در نظر می گرفت. یونگ دوران ...
دسته بندی های کتاب ماهیت روان و انرژی آن
قسمت هایی از کتاب ماهیت روان و انرژی آن (لذت متن)
ذهنیت انسان بدوی را تنها می توانیم- بدون واسطه- در روان کودکانه ای که هنوز در خاطرات ما به زندگی خود ادامه می دهد، تجربه کنیم. فروید ویژگی های این روان را- به دقت کافی- به صورت جنسیت کودکانه در تصور می آورد، چه، بعدها از همین مرحله ی ابتدایی و « جوانه ای»، حیات جنسی بالغ انسان به وجود می آید. اما فروید همه گونه ویژگی های ذهنی دیگر را نیز از این حالت جوانه ای کودکانه استنباط و استخراج می کند، به طوری که کم کم چنین به نظر می آید که گویا خود ذهن از یک مرحله ی جنسی مقدماتی برآمده است، و در نتیجه چیزی جز یک شاخه ی نورس از جنسیت نیست.