کتاب شاه خاکستری چشم

The Grey-Eyed King
کد کتاب : 40741
مترجم :
شابک : 978-6008211532
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 131
سال انتشار شمسی : 1395
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب شاه خاکستری چشم اثر آنا آخماتووا

کتاب «شاه خاکستری چشم» نوشته «آنا آخماتووا» مجموعه اشعار آنا آخماتوا، یکی از تاثیرگذارترین شاعران شعر مدرن روسیه است. شاعری انسان دوست، که ذوق و قریحه ­ی لطیف زنانه و قدرت­مندش در تمامی آثارش حس می­ شوند.
آنا آندرییوا گارینکو به سال 1889 در اودسای اکراین زاده شد. وی بعدها نام خود را به آنا آخماتوا تغییر داد. در 1910 با شاعر و نظریه پرداز مهم روس نیکلا گومیلف ازدواج کرد. پس از مدت کوتاهی نشر شعرهایش را آغاز کرد و به همراه گومیلف، یکی از چهره های اصلی در نهضت آکمه ایسم به شمار آمد. آکمه ایسم، که همانندی هایی با نوشته های تی. ای. هیوم در انگلیس و مکتب ایماژیسم دارد، بر روشنی بیان و صناعت هنری تأکید می کرد، به مثابهٔ پادزهری در مقابل سبک به پایان رسیده و بیان گنگ سمبولیسم در اواخر قرن نوزدهم روسیه. این کتاب توسط انتشارات کتاب کوله پشتی با ترجمه شاپور احمدی منتشر شده است.

کتاب شاه خاکستری چشم

آنا آخماتووا
آنّا آخماتووا (به روسی: Анна Ахматова) با نام اصلی آنّا آندرییوا گارینکو زاده ۱۸۸۹، اودسا - درگذشته ۱۹۶۶، مسکوشاعر و نویسنده اهل روسیه بود. او یکی از بنیان‌گذاران مکتب شعری آکمه‌ئیسم بوده‌ است. بن‌مایه‌های اشعار وی را گذر زمان، خاطرات و یادبودهای گذشته، سرنوشت زن هنرمند و دشواری‌ها و تلخی‌های زیستن و نوشتن در زیر سایه استالینیسم تشکیل می‌دهد.
دسته بندی های کتاب شاه خاکستری چشم