کتاب ماسه و کف و خدایان زمین

The earth gods and Sand and foam
کد کتاب : 4233
مترجم :
شابک : 9789643722364
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 160
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2009
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 21 اردیبهشت

معرفی کتاب ماسه و کف و خدایان زمین اثر جبران خلیل جبران

" خدایان زمین" آخرین کتابی است که در زمان حیات جبران منتشر شد، و دو هفته پیش از این که او مجبور به کنار گذاشتن تمام جلدهای خاکی خود شود به چاپ رسید. او برخلاف احساسی که در دیگر آثار خود بروز می داد، لطافت و ظرافت خاصی در نگارش " خدایان زمین" داشت. جبران در دلیل این موضوع گفت: " خدایان زمین" از درون جهنم شاعر سر برآورده است – همانند فرآیند زایمان. "خدایان زمین" شاید کتابی برای عارفان، کتاب شاعری برای شاعران، کتابی برای تازه واردان و یا کتابی برای رویا پردازان باشد.
"ماسه و کف" مجموعه ای از افکار عمیق و الهام بخش از استاد حکمت بی انتها، جبران، نویسنده "پیامبر" است. این اثر خلاصه و خاص، سرگرم کننده و مبهوت کننده، واضح و عمیق بوده و مجموعه ای از توصیه ها و انگیزش ها برای غنی سازی ذهن، قلب، روح و زندگی خواننده ارائه کرده است.

کتاب ماسه و کف و خدایان زمین حاوی اشعاری ترجمه شده از “جبران خلیل جبران” شاعر و نویسنده ی لبنانی قرن بیستم است که در بخش نخست با عنوان “ماسه و کف” شامل مضامینی اندرزی در قالب جملات کوتاه است. برخی از این مضامین عبارت است از: لزوم اطعام نیازمندان؛ تعریف عشق؛ تبعات نیرنگ؛ ویژگی آزاد مرد راستین؛ و تعریف سخا و عزت نفس. بخش دوم با عنوان “خدایان زمین” منظومه ای از زبان سه شخصیت است که هر سه به سرانجام الوهیت خویش و سرنوشت انسان می اندیشند. خدای نخست، مظهر تصورات نیست انگارانه و پوچی، خدای دوم نماینده ی اصالت وجود و خدای سوم منادی اصالت حیات انسانی و پویایی انسان است. خدایان اول و دوم وارد مناقشه ای نظری و انتزاعی می شوند، اما خدای سوم به سرزندگی و شور انسان توجه دارد و سرانجام، منطق او پیروز می شود.

کتاب ماسه و کف و خدایان زمین

جبران خلیل جبران
جبران خلیل جبران (۶ ژانویه ۱۸۸۳ - ۱۰ آوریل ۱۹۳۱) زاده بشرّی لبنان از نویسندگان لبنانی-آمریکایی و خالق کتاب"پیامبر" است.او در ششم ژانویه سال ۱۸۸۳، در خانواده ای مسیحی مارونی (منسوب به مارون قدیس) که به خلیل جبران شهرت داشتند، در البشری، ناحیه ای کوهستانی در شمال لبنان به دنیا آمد. مادرش زنی هنرمند بود که کامله نام داشت.جبران دانشگاه را در سال ۱۹۰۲ تمام کرد. زبان های عربی و فرانسه را آموخته بود و در سرودن شعر به مهارت رسیده بود. در این هنگام رابطه اش با پدرش قطع شد و از او جدا شد و زندگی محقر و...
دسته بندی های کتاب ماسه و کف و خدایان زمین
نکوداشت های کتاب ماسه و کف و خدایان زمین
افکار بسیار عمیق و لذت بخش. جبران بیش از یک نابغه است و افکار او حقیقت و روح درونی مخاطبانش را نشان می دهد.
Goodreads Review

کوتاه اما در عین حال حماسی. ساده اما در عین حال عمیق. دوستداران ادبیات باید آن را مطالعه کنند.
Goodreads Review

قسمت هایی از کتاب ماسه و کف و خدایان زمین (لذت متن)
اگر قلب شما یک آتشفشان است، چگونه انتظار دارید که در دستان شما گلها شکوفا شوند؟

کسی که می تواند انگشت خود را بر فراز خیر و شر قرار دهد، اوست که می تواند لبه لباس خدا را لمس کند.

من ترجیح می دهم کمترین باشم، در بین مردان با آرزو و خواسته هایی برای تحقق، تا اینکه بزرگترین بدون آرزو در بین آنان باشم.