کتاب عیسی،پسر انسان

Jesus the Son of Man
کد کتاب : 4186
مترجم :
شابک : 9789643723200
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 328
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1928
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

عیسی پسر انسان
Jesus the Son of Man
کد کتاب : 80982
مترجم :
شابک : 978-9648978087
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 275
سال انتشار شمسی : 1394
سال انتشار میلادی : 1928
نوع جلد : سلفونی
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب عیسی،پسر انسان اثر جبران خلیل جبران

کتاب «عیسی پسر انسان» نوشته‌ی جبران خلیل جبران، اثری بی‌نظیر است که تصویری چندوجهی از مسیح را از طریق مجموعه‌ای از مونولوگ‌ها و روایت‌های داستانی ارائه می‌دهد. خلیل جبران، نویسنده و شاعر لبنانی-آمریکایی که بیشتر به خاطر کتابش «پیامبر» شناخته می‌شود، در این کتاب به جنبه‌های معنوی و انسانی عیسی مسیح می‌پردازد به نحوی که او را از نگاه چشم کسانی که در طول زندگی با او مواجه شده اند، معرفی می‌کند. شخصیت‌های کتاب شامل شخصیت‌های معروف کتاب مقدس مانند مریم، پونتیوس پیلاطس و یهودا و همچنین افراد کمتر شناخته شده و تا حدی هم شخصیت‌های تخیلی هستند. روایت هر شخصیت لایه‌ای عمیق‌تر به پرتره‌ی عیسی مسیح می‌افزاید تا در نهایت تصویری ترکیبی و جامع از منش، زندگانی و اندیشه‌ی مسیح ارائه گردد.
ساختار این کتاب تشکیل شده از مجموعه‌ای از روایت‌های شخصیت‌های مختلف است که برخی از آن‌ها شخصیت‌های تاریخی و برخی دیگر خیالی هستند. هر شخصیت دیدگاه خاص خود را در مورد عیسی ارائه می‌دهد که منعکس کننده‌ی تجربیات و باورهای شخصی وی می‌باشد. این تکنیک روایی به خلیل جبران اجازه می‌دهد تا راه‌های گوناگونی را که از طریق آن عیسی مسیح به‌عنوان یک آموزگار، یک پیامبر، یک انقلابی، یک دوست و یک نجات‌دهنده درک می‌شود، کشف کند. به قلم خلیل جبران، مسیح شخصیت پیچیده‌ای است که از طبقه‌بندی‌ها و مرزهای سنتی مذهبی فراتر رفته است. او به عنوان مردی با عمق معنوی و اعتقاد اخلاقی به تصویر کشیده می‌شود، با این حال او همچنین عمیقا با شرایط انسانی و دنیوی نیز مرتبط است. جبران از طریق روایات مختلف، آموزه‌ها و فلسفه‌ی مسیح را بررسی می‌کند و موضوعات عشق، عدالت و جستجوی حقیقت روحانی را برجسته می‌کند. اما باید گفت که این کتاب صرفا بازگویی داستان‌های انجیل نیست بلکه اثری هنری و فلسفی در جستجوی جوهره‌ی پیام عیسی است. همچنین نوشتار خلیل جبران شاعرانه و سرشار از استعاره و نماد است؛ زبانی غنایی و لحنی پرشور در عین بیانی متفکرانه و فلسفی.
هدف خلیل جبران از نوشتن کتاب «عیسی پسر انسان» از بین بردن لایه‌های تفاسیر کلامی و از بین بردن فاصله‌ی تاریخی است که در طول قرن‌ها افزایش یافته است. وی در صدد است تا مسیح را به عنوان یک حضور زنده، مرتبط با دنیای مدرن و قابل‌فهم برای همه، صرف نظر از پیشینه‌ی مذهبی‌ افراد، معرفی کند. به واقع، این کتاب نشان‌دهنده‌ی اعتقاد خلیل جبران به وحدت همه‌ی ادیان و احترام عمیق او به شخصیت مسیح به عنوان نماد جهانی عشق و شفقت است. تصویری که خلیل جبران از عیسی مسیح ارائه می‌کند منجر می‌گردد تا خوانندگان در عقاید از پیش تعیین‌شده‌ی خود تجدیدنظر کنند و به طور مستقیم و شخصی با آموزه‌های روحانی عیسی درگیر شوند. در واقع، «عیسی پسر انسان» خوانندگان را به تفکر در مورد ماهیت الوهیت و انسانیت و راه‌هایی که امر مقدس در زندگی روزمره تجلی می‌یابد، دعوت می‌کند.

کتاب عیسی،پسر انسان

جبران خلیل جبران
جبران خلیل جبران (۶ ژانویه ۱۸۸۳ - ۱۰ آوریل ۱۹۳۱) زاده بشرّی لبنان از نویسندگان لبنانی-آمریکایی و خالق کتاب"پیامبر" است.او در ششم ژانویه سال ۱۸۸۳، در خانواده ای مسیحی مارونی (منسوب به مارون قدیس) که به خلیل جبران شهرت داشتند، در البشری، ناحیه ای کوهستانی در شمال لبنان به دنیا آمد. مادرش زنی هنرمند بود که کامله نام داشت.جبران دانشگاه را در سال ۱۹۰۲ تمام کرد. زبان های عربی و فرانسه را آموخته بود و در سرودن شعر به مهارت رسیده بود. در این هنگام رابطه اش با پدرش قطع شد و از او جدا شد و زندگی محقر و...