کتاب انقلاب اسلامی و مبانی بازتولید آن

Islamic Revolution
(آثار عماد افروغ 1)
کد کتاب : 43490
شابک : 978-0241753255
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 384
سال انتشار شمسی : 1391
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب انقلاب اسلامی و مبانی بازتولید آن اثر عماد افروغ

«انقلاب اسلامی و مبانی بازتولید آن» نوشته دکتر عماد افروغ، در قالب سیزده گفتار به موضوع انقلاب اسلامی و مبانی آن می پردازد. دو گفتار اول به طور عمده ناظر به آسیب شناسی و ضرورت، ارکان و مبانی نقد جمهوری اسلامی به منظور بازتولید انقلاب اسلامی است. فصل های سوم تا پنجم معطوف به ارائه تبیینی علّی و فلسفی بر اساس روش شناسی رئالیسم از انقلاب اسلامی است.
فصل های ششم تا نهم کتاب، با محوریت اندیشه سیاسی امام (ره)، ناظر به مفاهیم مشروعیت، مردم سالاری دینی و آزادی و دموکراسی (مردم سالاری) است.
فصل های دهم و یازدهم اشاره به برخی دستاوردها و ضعف ها دارد و در نهایت در قالب فصل های دوازدهم و سیزدهم به دو بسط فکری و اجتماعی انقلاب اسلامی، یعنی جریان نوظهور اصول گرایی خلاق و انتقادی و جنبش حزب الله اشاره شده است.
در مجموع، نگرش صدرایی امام در تبیین انقلاب اسلامی، فلسفه اجتماعی و نگرش ویژه ایشان به جامعه و نگاه مبتنی بر تعامل دین و جامعه و به اصطلاح نگاه ربطی و ارائه تعریفی بدیع از مشروعیت به عنوان ترجمانی از دو مولفه حقانیت و مقبولیت، همراه به اشاره به برخی دستاوردهای عملی، فکری و اجتماعی از اشارات مورد نظر در مجموعه گفتارهاست.

کتاب انقلاب اسلامی و مبانی بازتولید آن

عماد افروغ
عماد افروغ (زاده ۱۳۳۵ در شیراز) نویسنده، جامعه‌شناس و سیاست‌مدار ایرانی است. او نمایندهٔ مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در دورهٔ هفتم و رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس بود.افروغ در سال ۱۳۶۵ از دانشگاه شیراز کارشناسی جامعه‌شناسی و در سال ۱۳۶۹از همین دانشگاه کارشناسی ارشد را گرفت. وی دکترای جامعه‌شناسی خود را از دانشگاه تربیت مدرس در سال ۱۳۷۶ دریافت کرد و در سال ۱۳۷۳ به عنوان دانشجوی نمونه کشور در مقطع دکتری شناخته شد. از سال ۱۳۷۶ به مدت ۶ سال عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس بود....
دسته بندی های کتاب انقلاب اسلامی و مبانی بازتولید آن