کتاب الهه دهم

The Tenth Muse
کد کتاب : 45083
مترجم : هستی خداکرمی
شابک : 978-6229742877
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 290
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 13 اردیبهشت

«کاترین چانگ» از نویسندگان پرفروش در ادبیات آمریکا

معرفی کتاب الهه دهم اثر کاترین چانگ

کتاب «الهه دهم» رمانی نوشته «کاترین چانگ» است که اولین بار در سال 2019 چاپ شد. «کاترین» ریاضیدانی برجسته است که در اواسط قرن بیستم فارغ التحصیل شد، در زمانی که زنان دانشمند و پژوهشگر همچنان کمیاب بودند. «کاترین» همزمان با این که فراز و نشیب های زندگی آکادمیک و روابط عاشقانه اش را به خاطر می آورد، به تعدادی از کشف های مهم خود می اندیشد—هم در عرصه پژوهش هایش و هم در پیشینه خانواده اش. او با این تصور بزرگ شده که فرزند پدری سفیدپوست و مادری چینی است، اما اتفاقات و آشکارسازی هایی باعث می شود «کاترین»، حقایق شوکه کننده ای را درباره تصوراتش از خانواده خود و پیشینه آن ها بفهمد.

کتاب الهه دهم

کاترین چانگ
کاترین چانگ نویسنده آمریکایی است که اولین رمانش، کشور فراموش شده، جایزه PEN / Hemingway 2013 را دریافت کرد و علاوه بر انتخاب در چندین لیست برتر از جمله 10 بهترین رمان اول در سال 2012،و بهترین کتابهای سال 2012 سانفرانسیسکو کرونیکل و بوک پیج،در لیست انتخاب بهترین Indie Next قرار گرفت. وی 2014 جایزه ملی برای هنر در زمینه نوشتن خلاق دریافت کرد و در سال 2010 توسط مجله گرانتا به عنوان یکی از "صدای جدید" سال شناخته شد. کتاب دوم او الهه دهم است.
نکوداشت های کتاب الهه دهم
It boldly illustrates that truth and beauty can reside even amid the messiest solutions.
این اثر به شکلی جسورانه نشان می دهد که حقیقت و زیبایی ممکن است حتی در ناهمگون ترین ترکیب ها نیز جای داشته باشد.
Publishers Weekly Publishers Weekly

A powerful story about the mysteries of the head and the heart.
داستانی قدرتمند درباره اسرار درون سر و قلب انسان.
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

Elegant and absorbing.
شیوا و جذاب.
Chicago Tribune Chicago Tribune

قسمت هایی از کتاب الهه دهم (لذت متن)
نمی توانستم به این فکر نکنم که چرا تعدادی اینقدر زیاد از مردهای باهوش و باسواد، از حرف زدن در مورد موضوعاتی که هیچ چیز درباره اش نمی دانند، احساس سرافکندگی بیشتری نمی کنند، یا این که چرا اصلا کسی باید از ابتدا به حرف های یک اقتصاددان در مورد چنین موضوعی گوش کند.

چه کارهای وحشتناکی با هم می کنیم. چه کارهای وحشتناکی را به نام عشق انجام می دهیم.

چطور اینقدر به خودشان اطمینان دارند، و چرا این همه آدم، مشتاق هستند تا حرف های آن ها را بشنوند؟ همیشه آرزو داشته ام بتوانم درباره موضوعاتی که واقعا توانایی صحبت در موردشان را دارم، با نصف اعتماد به نفس آن ها حرف بزنم.