کتاب گفتگوهای یاکوبسون و پومورسکا

Jakobson-Pomorska Dialogues
کد کتاب : 45235
مترجم :
شابک : 978-6007030141
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 298
سال انتشار شمسی : 1394
سال انتشار میلادی : 1988
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب گفتگوهای یاکوبسون و پومورسکا اثر رومن یاکوبسن

کتاب گفتگوهای یاکوبسون و پومورسکا نوشته کریستینا پومورسکا، گفت وگوهایی است که یاکوبسن؛ زبان شناس روسی با همسر خود انجام داده است. در این کتاب پومورسکا از یاکوبسن سوال می کند و او پاسخ می دهد. هدف پومورسکا در این اثر این است که جنبه های مغفول مانده یاکوبسن توسط خود او بیان شود.
مجموعه گفتگوهای یاکوبسون و پومورسکا (Jakobson - Pomorska Dialogues) به لحاظ ارائه ی تصویری فراگیر از سیر تحول علمی، معرفی خاستگاه ها و اشاره ای هر چند فهرست وار به دیدگاه های یاکوبسون بی همتاست، اگر چه لحن گفت وگویی آن و پرداختن به تاریخ پربار 700 ساله، با تمام پیوندهایی که با حوزه های دانش و هنر زمان خود دارد، و نیز با در نظر گرفتن تحولات و جابه جایی هایش، آن هم در صفحه هایی معدود، خواندن و درک آن را دشوار می کند؛ این دشواری تا حدی نیز به دلیل این است که این گفت وگو ابتدا به زبان فرانسوی انجام شده و در سال 1980 توسط انتشارات فلاماریون در پاریس به چاپ رسیده، و سپس به انگلیسی ترجمه شده و در سال 1983 توسط انتشارات دانشگاه کمبریج انتشار یافته است.

کتاب گفتگوهای یاکوبسون و پومورسکا

رومن یاکوبسن
رومن یاکوبسن (زاده ۱۱ اکتبر ۱۸۹۶ – درگذشته ۱۸ ژوئیه ۱۹۸۲) زبان‌شناس روسی و نظریه‌پرداز ادبی بود. او یکی از بنیان‌گذاران مکتب زبان‌شناسی پراگ به‌شمار می‌رود.او ابتدا در روسیه فعالیت می‌کرد. پس از انقلاب روسیه به پراگ رفت و در مکتب زبان‌شناسی پراگ به فعالیت‌های خود ادامه داد. با شروع جنگ جهانی دوم، ابتدا به کپنهاگ و سپس به آمریکا رفت و به تدریس در دانشگاه هاروارد و مؤسسه فناوری ماساچوست پرداخت. او در سال ۱۹۸۲ در آمریکا درگذشت.او در پژوهش‌ه...
دسته بندی های کتاب گفتگوهای یاکوبسون و پومورسکا