کتاب سیمای محمد

Mohammad's Symphony
کد کتاب : 4545
شابک : 978-6005957877
قطع : جیبی
تعداد صفحه : 63
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 29 اردیبهشت

معرفی کتاب سیمای محمد اثر علی شریعتی


علی شریعتی (۱۳۵۶-۱۳۱۲)، یک متفکر دینی بود. کتاب "سیمای محمد" به دعوت موسسه تحقیقی اسلامی ارشاد نوشته شده و در کتاب "محمد خاتم پیغمبران" منتشر شده است. این کتاب بعدها در کتاب اسلام‌شناسی (درس‌های دانشکده ادبیات مشهد) به تجدید چاپ رسیده است. در این کتاب، چهره حقیقی اسلام و پیامبر آن، یعنی حضرت محمد صلی الله علیه و آله، به تصویر کشیده می‌شود. دکتر شریعتی در این کتاب نه تنها به بررسی پیامبر اسلام محدود نشده بلکه از رهبران دیگر مذاهب نیز سخن می‌آورد و انحراف‌های آنها و نهایتا زمینه‌هایی که نیاز به ظهور پیامبری دیگر برای هدایت دوباره مردمان دارد را بررسی می‌کند. او در ابتدای کتاب درباره‌ی قیصر، حکیم و نبی تحلیل می‌کند و موقعیت تاریخی هرکدام و ارتباط ذهنی مردم با آنها را مورد بررسی قرار می‌دهد. دکتر شریعتی با دوری از تعصب، راه رسیدن به درک زیبایی و صحت اسلام را شرح می‌دهد.

کتاب سیمای محمد

علی شریعتی
علی شریعتی مَزینانی، مشهور به دکتر علی شریعتی (زادهٔ ۲ آذر ۱۳۱۲ در روستای مزینان، سبزوار – درگذشت ۲۹ خرداد ۱۳۵۶ در ساوت‌همپتون، انگلیس) نویسنده، جامعه‌شناس و پژوهشگر دینی اهل ایران، از مبارزان و فعالان مذهبی و سیاسی و از نظریه‌پردازان انقلاب اسلامی ایران بود. شریعتی نگرشی نوین به تاریخ و جامعه‌شناسی اسلام عرضه کرد. او بازگشت به تشیع حقیقی و انقلابی را نیرویی برای تحقق عدالت اجتماعی قلمداد می‌کرد. شریعتی، علاوه بر شهرت زیادش برای سهم داشتن در انقلاب ایران، به&zwn...
قسمت هایی از کتاب سیمای محمد (لذت متن)
در اینجا سخن از ایمان داشتن یا نداشتن نیست. هرکه سرگذشت انسان را برروی خاک می داند، می داند که وی در چه مکتبی تعلیم یافته و آموزگاران و مربیانش چه کسانی بوده اند. هرکه تاریخ را و خلق و خوی تاریخ را می شناسد ناچار اعتراف می کند که تاریخ، مذهبی ترین موجودات این عالم است و به گفته ی کارل: « اصولا جامعه های تاریخ، همگی جامعه هایی مذهبی بوده اند»