کتاب کشف و خنثی کردن تله های فکری وسواس

Erfolgreich gegen Zwangsstörungen
آموزش فراشناختی برای اختلال وسواس فکری- عملی
کد کتاب : 45565
مترجم :
شابک : 978-6002007407
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 184
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2016
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب کشف و خنثی کردن تله های فکری وسواس اثر اشتفان موریتس

این برنامه آموزشی برگرفته از مدل های نظری تأییدشدة روان شناسان برای تبیین اختلال وسواس فکری– عملی است و هدف آن آموزش دانش و راهبردهای مقابله ای با تله های فکری رایج وسواس است. تله های فکری راه های غیرمفید برای جمع آوری و پردازش اطلاعات هستند؛ مانند توجه کردن به خطرهای بالقوة محیط به جای توجّه به جنبه های خنثی، باور به این که همه چیز باید کامل باشد، یا احساس مسئولیت مفرط درباره دیگران.
این برنامه آموزشی به چند بخش تقسیم شده است و هر بخش به نوع خاصی از تله یا تحریف فکری می پردازد. علاوه بر این، بخش آخر به مشکلات ثانویه یا همراه وسواس می پردازد؛ مشکلاتی از قبیل افسردگی یا عزت نفس پایین، و همچنین برخی از ترس های رایج بیماران مبتلا به وسواس از قبیل ابتلا به اسکیزوفرنی یا مشکلات شدید مغزی. اگرچه این کتاب برای مبتلایان به اختلال وسواس فکری- عملی نگاشته شده است، مطالعه آن برای دانشجویان و درمانگران نیز آموزنده و مفید خواهد بود.

کتاب کشف و خنثی کردن تله های فکری وسواس

اشتفان موریتس
اشتفانموریتس یک روانشناس اعصاب بالینی و استاد روانشناسی بالینی در دانشگاه هامبورگ است. وی ریاست گروه تحقیق "روانپزشکی اعصاب بالینی" را در کلینیک روانپزشکی و روان درمانی در مرکز پزشکی دانشگاه هامبورگ-اپندورف بر عهده دارد. تحقیقات اساسی و روان درمانی در مورد وسواس فکری عملی سالها مورد توجه وی بوده است.
دسته بندی های کتاب کشف و خنثی کردن تله های فکری وسواس