کتاب پدیدارشناسی هوسرل

Husserl's Phenomenology
کد کتاب : 45684
مترجم : مهدی صاحبکار
شابک : 978-6001740367
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 353
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2002
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب پدیدارشناسی هوسرل اثر دان زهاوی

معمولا اعتقاد بر این است که ادموند هوسرل (1859-1938) که به عنوان بنیانگذار پدیدارشناسی و معلم هایدگر شناخته می شود، نتوانست خود را از چارچوب متافیزیک کلاسیک سوبژکتیویته رها کند. ظاهرا او هرگز این دیدگاه را که جهان و دیگری را یک سوژه استعلایی محض تشکیل می‌دهد، رها نکرد و در نتیجه تفکر او دکارتی، ایده‌آلیستی و یکنواختی باقی می‌ماند.

ادامه انتشار دست نوشته های هوسرل، تجدید نظر در چنین تفسیری را ضروری کرده است. پدیدارشناسی هوسرل با تکیه بر آثار منتشر شده و مطالب پس از مرگ هوسرل، نتایج جدیدترین تحقیقات هوسرل را در بر می گیرد. این به سه بخش تقسیم می‌شود، تقریبا به دنبال توسعه زمانی اندیشه هوسرل، از تحلیل‌های اولیه‌اش از منطق و غرض ورزی، تا تحلیل‌های فراسوژه‌ای فلسفی او از تقلیل و ساختار، تا تحلیل‌های متأخر او از بین الاذهانی و جهان حیات. در نتیجه می تواند به عنوان مقدمه ای مختصر و به روز برای تفکر او باشد.

کتاب پدیدارشناسی هوسرل

دان زهاوی
دن زهاوی یک فیلسوف دانمارکی است. وی هم‌اکنون استاد فلسفه در دانشگاه کپنهاگ و دانشگاه آکسفورد است.دن زهاوی در تاریخ ۶ نوامبر ۱۹۶۷ میلادی در شهر کپنهاگ دانمارک، در خانواده‌ای یهودی متولد شد. او در ابتدا پدیدارشناسی را در دانشگاه کپنهاگ تحصیل کرد و دورهٔ دکترای خود را در سال ۱۹۹۴ در مرکز هوسرل در دانشگاه کاتولیک لون، بلژیک، زیر نظر رودولف برنت گذراند. در سال ۱۹۹۹ وی از نسخهٔ دانمارکی رسالهٔ خود (شایستگی (درجه علمی)) در دانشگاه کپنهاگ دفاع کرد. در سال ۲۰۰۲، یعنی در ۳۴ سالگی، استاد فلسفه...
نکوداشت های کتاب پدیدارشناسی هوسرل
Zahavi expresses the wish that this book will turn the reader towards Husserl's own writings, and one could not imagine a more authoritative and helpful introduction to them than this.
زهاوی ابراز امیدواری می کند که این کتاب خواننده را به سمت نوشته های خود هوسرل سوق دهد و مقدمه معتبرتر و مفیدتر از این نمی توان برای آنها تصور کرد.
Wales College

This book is a splendid introduction to Husserl's writings. Indeed, more than an introduction, it is a remarkably comprehensive overview not only of Husserl's major published works but also of his unpublished research manuscripts....The book was a pleasure to read the first time, and it repays successive readings with new and ever deeper insights into Husserl's philosophical achievement.
این کتاب مقدمه ای عالی برای نوشته های هوسرل است. در واقع، بیش از یک مقدمه، مروری جامع و قابل توجه نه تنها از آثار اصلی منتشر شده هوسرل، بلکه همچنین از دست نوشته های تحقیقاتی منتشر نشده او است... خواندن این کتاب برای اولین بار لذت بخش بود، و خوانش های پی در پی را با مطالب جدید و جدیدتر پوشش می دهد. بینش عمیق تر از دستاورد فلسفی هوسرل را به دست می دهد.
Husserl Studies

قسمت هایی از کتاب پدیدارشناسی هوسرل (لذت متن)