کتاب هاوس و فلسفه

House and Philosophy
(همه دروغ می گویند!)
کد کتاب : 48430
مترجم :

شابک : 978-6226203180
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 311
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2008
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 19 اردیبهشت

معرفی کتاب هاوس و فلسفه اثر هنری یاکوبی

کتاب هاوس و فلسفه (همه دروغ می گویند!) نگاهی غیرمجاز به مسائل فلسفی مطرح شده توسط یکی از محبوب ترین برنامه های تلویزیونی امروز است: خانه.

هواس و فلسفه یکی از سه درام تلویزیونی برتر است که برای هر قسمت بیش از 19 میلیون بیننده جذب کرده است. این آخرین کتاب در مجموعه محبوب فلسفه و فرهنگ پاپ بلکول است که با نگاهی عمیق تر، به مسائل روزمره زندگی می‌پردازد.

هنری یاکوبی در این کتاب پاسخ های سرگرم کننده ای به سوالات مطرح شده در ذهنتان می‌دهد. این کتاب توسط امیرحسین خداپرست به فارسی برگردانده شده است و نشر «همان» نیز آنرا چاپ و تکثیر کرده است.

کتاب هاوس و فلسفه

هنری یاکوبی
هنری یاکوبی در دانشگاه کارولینای شرقی فلسفه تدریس می کند. وی مقالاتی درباره فلسفه ذهن منتشر کرده و به South Park and Philosophy کمک کرده است. او در گلدزبورو، کارولینای شمالی، به همراه همسرش کاترین و دو گربه شان بونکای و بید زندگی می کند.
قسمت هایی از کتاب هاوس و فلسفه (لذت متن)
هاوس و سقراط، دو بیمار با علائم مشابه. دوستان صمیمی هاوس او را بی ادب، متکبر و تهاجمی توصیف می کنند. هاوس هرگز شانس نکوهش طعنه آمیز دیگران را از دست نمی دهد. او از پذیرفتن هرگونه وظیفه اداری یا کلینیکی سر باز می زند. ذهن هوشیار هاوس او را به متخصصی برجسته در زمینه تشخیص بیماری تبدیل کرده است. با وجود این، او کماکان زحمت جمع آوری نتایج رونده های بیمارانش و شرح آن ها را در قالب مقاله برای درج در مجلات علمی به خود نمی دهد؛ «نوچه هایش» (فورمن، کمرون و چیس) این کار را برایش انجام می دهند.

تنها کسی که می تواند بعضی وقتها هاوس را مهار کند، کادی، گیس سفید پزشکی و مدیر بیمارستان است. با وجود اعتراف کادی به این موضوع که هاوس بهترین پزشک او است، گاهی وسواس هاوس در پرونده بیماران به کابوسی پرخرج تبدیل می شود. هاوس موقع انجام دادن وظایف اجبای درمانگاه پنهان می شود. درمان های نامتعارف و گاه کاملا غیرمجاز او به بروز مشکلات مالی و طرح دعوی در دادگاه منجر می شود، امتناع هاوس از تایید داروی جدید برای بیمارستان به قیمت صد میلیون دلار تمام می شود. او دستگاه ام آر آی بیمارستان را هنگام تلاش برای گرفتن اسکن از جمجمه با گلوله سوراخ سوراخ شده یک جسد (اسکنی که البته کادی آن را ممنوع کرده بود) نابود می کند.

توجه و علاقه هاوس به مردم بیش از توجه و علاقه اش به امور مالی نیست. او وقتی پزشکی مشغول بیمارش است بدون اطلاع وارد اتاق می شود و اختلال ایجاد می کند. یا نیمه شب برای بحث پیرامون پرونده بیمار خودش با پزشکان دیگر تماس می گیرد. با وجود این، به نظرهایشان گوش نمی دهد، تک تک جواب هایشان را با تمسخر رد می کند و از مسخره کردن آن ها در مقابل همکاران و بیمارانشان با بدجنسی تمام لذت می برد.