کتاب خروس

The rooster
کد کتاب : 48445
شابک : 978-9646900646
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 112
سال انتشار شمسی : 1396
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب خروس اثر محمد رحمانیان

این کتاب شامل دو نمایشنامه است. نمایشنامه اول، "خروس"، داستانی تکان‌دهنده از زندگی در افغانستان در دوران حکومت طالبان را به تصویر می‌کشد. این داستان در قالب ماجرایی مهیا شده است که یک دختر جوان به خانه‌ای ناشناس در یک روستا در افغانستان پناه می‌برد.

نمایشنامه دوم، "اتاق گریم"، به تشریح روابط پیچیده و پویا بین شخصیت‌ها پرداخته و به موضوعاتی چون محدودیت‌ها و توانایی زبان در ایجاد ارتباطات انسانی، به تحقق رویاها و آرزوهای انسان‌ها در طول عمر می‌پردازد. این داستان درونمایه‌های پیچیده و ژرفی را در ارتباط با زندگی و روابط انسان‌ها بررسی می‌کند.

در بخشی از نمایشنامه اول آمده است:

" در تاریکی ترکیبی از صداهای مختلف:صدای یک موسیقی افغانی؛صدای تغییر موج رادیو؛صدای گوینده یخبر که از اظهارات کوفی عنان در مورد توافقات نیروهای درگیر افغانستان میگوید..."

کتاب خروس

محمد رحمانیان
محمد رحمانیان (۱۳۴۱- تهران) نمایش‌نامه‌نویس، کارگردان تئاتر و مدرس تئاتر ایرانی است. رحمانیان طی سی سال فعالیت در عرصه تئاتر، نمایش‌های مختلفی را به روی صحنه برده‌است. از جمله آثار او می‌توان به نمایش‌های مصاحبه، پل، فنز و مانیفست چو اشاره کرد.محمد رحمانیان در سال ۱۳۴۱ در تهران زاده شد. همسرش مهتاب نصیرپور، بازیگر زن ایرانی است. وی دارای مدرک کارشناسی نمایش از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران در سال ۱۳۷۰ و همچنین مدرک کارشناسی ارشد از دانشکده سینما و تئاتر دانشگ...