کتاب طراحی به شیوه ذن

The Zen of Seeing
کد کتاب : 48858
مترجم :
شابک : 978-9642732722
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 152
سال انتشار شمسی : 1388
سال انتشار میلادی : 1973
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 20 اردیبهشت

معرفی کتاب طراحی به شیوه ذن اثر فردریک فرانک

دیدن/طراحی نظم و انضباط معنوی است، یک «روش ذن» که به طرز تحسین برانگیزی برای خلق و خوی فعال مناسب است، و روشی برای اندیشیدن که به وسیله آن همه چیز جدید می شود، که با آن جهان در هر لحظه به تازگی تجربه می شود.
«فردریک فرانک» نقاش، مجسمه ساز و نویسنده بیش از 30 کتاب در مورد بودیسم و موضوعات دیگر بود که به خاطر علاقه اش به معنویت انسان مشهور بود. طراحی ها و نقاشی های او بخشی از مجموعه دائمی موزه های متعدد در آمریکا و خارج از کشور از جمله موزه هنر مدرن، موزه ویتنی، موزه فاگ و موزه ملی توکیو است. در سال 1945 شهروند ایالات متحده شد و در سال 2006 درگذشت. او توصیه می کند جدایی از جهان هستی را کنار بگذاریم و خود را با آن هماهنگ کنیم و دیدن/ طراحی کردن به شیوة ذن را به مثابة راهی برای ارتباط مستقیم با جهان هستی پیشنهاد می کند. شیوة او در طراحی، تکنیک و دستورالعمل متعارف ندارد، بلکه نوعی از تفکر و اندیشیدن است که با توجه به آن می توان همه چیز را درک کرد و هرچیز را آن طور که هست، دید، از این دیدگاه، نگاه کردن، امری سطحی، ولی دیدن، موضوعی عمقی است. در کتاب حاضر تجربه ها، دستاوردها و اعتقادات فردیک فرانک در خصوص دیدن و طراحی به شیوة ذن، مطرح شده است. برای او دیدن/ طراحی کردن، نوعی فعالیت معنوی به شیوة ذن است که آن را برای خلق و خوی فعال انسان امروزی، مناسب و ضروری می داند.

کتاب طراحی به شیوه ذن

فردریک فرانک
فردریک سیگفرد فرانک (12 آوریل 1909 در ماستریخت ، هلند - 5 ژوئن 2006 در وارویک ، نیویورک ، ایالات متحده) نقاش ، مجسمه ساز و نویسنده بیش از 30 کتاب در مورد آیین بودا و موضوعاتی دیگر بود که به علاقه خود در معنویت شهرت داشت. وی متولد هلند بود و در سال 1945 به تابعیت ایالات متحده درآمد. وی جراح دندانپزشکی بود و از سال 1958 تا 1961 با دکتر آلبرت شوایتزر در آفریقا همکاری داشت. مجسمه های او در مجموعه های موزه هنرهای مدرن ، موزه هنرهای ویتنی ، موزه هنر فاگ ، موزه ملی توکیو و کلیسای جامع سنت جان است.