کتاب آخرین کیمیاگر در پاریس

The Last Alchemist in Paris
کد کتاب : 49115
مترجم :

شابک : ‫‭978-9641652601‬‬
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 263
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2013
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب آخرین کیمیاگر در پاریس اثر لارس اورسترام

کتاب "آخرین کیمیاگر در پاریس" درباره اکتشاف و فاجعه، بهره برداری و اختراع، جنگ و علم - و رابطه بین انسان ها و عناصر شیمیایی است. عناصری که تشکیل دهنده ما هستند. لارس اورستروم ما را با عناصر مختلف از S تا Pb از طریق داستان های معمولی و خارق العاده از سراسر جهان آشنا میکند.
ما با دیکتاتورهای آفریقایی ملاقات می کنیم که منابع حیاتی اورانیوم را کنترل می کنند. کاشفان قرن هجدهمی و در جستجوی منابع فلزات گرانبها. جاسوسان صنعتی که اسرار فولادسازی را می دزدند. متوجه میشویم که چرا پاک کننده لاک ناخن نقش مهمی در جنگ جهانی اول داشت. و داستان واقعی پشت افسانه دکمه های حلبی و سقوط ناپلئون. در هر فصل، ما در مورد ویژگی های متمایز هر عنصر و مفاهیم و اصولی که این امکان را فراهم کرده اند، آشنا می شویم.
آنچه در این کتاب آمده است همگی داستانهای جذاب (و گاهی وحشتناک) شیمی در عمل هستند. در لایه های درونی زندگی ما انسانها....
لارس اورستروم یک شیمیدان معدنی سوئدی است که در فرانسه، بوتسوانا، سوئیس و ایالات متحده آمریکا نیز کار کرده است. او در موسسه سلطنتی فناوری در استکهلم تحصیل کرده و در حال حاضر استاد دانشگاه فناوری چالمرز در گوتنبرگ است.

کتاب آخرین کیمیاگر در پاریس

لارس اورسترام
لارس اورسترام ، متولد 1963 ، شیمی دان و مهندس شیمی معدنی اهل سوئد است که در فرانسه ، بوتسوانا ، سوئیس و ایالات متحده نیز کار کرده است. وی که در انستیتوی فناوری سلطنتی در استکهلم تحصیل کرده است ، در حال حاضر استاد دانشگاه فناوری چالمرز در گوتنبرگ است. او در چالمرز وقت زیادی را برای تدریس و تدوین برنامه درسی برای دوره های شیمی سال اول اختصاص داده است و به طور مرتب پادکست های معروف علوم را برای مجله Chemistry World ارائه می دهد.