کتاب خیال پرداز

The Daydreamer
کد کتاب : 49450
مترجم :
شابک : 978-9641214557
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 122
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 1994
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 20 اردیبهشت

«ایان مک یوون» از نویسندگان پرفروش نیویورک تایمز

معرفی کتاب خیال پرداز اثر ایان مک یوون

کتاب «خیال پرداز» رمانی نوشته ی «ایان مک یوون» است که اولین بار در سال 1994 به چاپ رسید. پروتاگونیست داستان، «پیتر فورچن»، در هفت اپیزود مرتبط به هم، داستان سفرهای پنهانی، دگرگونی ها و ماجراجویی های خود در دوران کودکی را برای مخاطبین به تصویر می کشد. «پیتر» که انگار در جایی میان رویا و واقعیت سکونت دارد، دگرگونی های شگفت انگیزی را تجربه می کند: او بدنش را با گربه ی سالخورده ی خانواده اش و همینطور با نوزادی بدخو عوض می کند؛ با عروسکی شرور مواجه می شود که به منظور گرفتن انتقام به دنیای انسان ها آمده است؛ و ماده ای را می یابد که می تواند انسان ها را ناپدید کند. او همچنین در قالب کودکی یازده ساله در بدن فردی بزرگسال بیدار می شود و ماجراجویی شگفت انگیزی را برای تجربه ی عشق آغاز می کند.

کتاب خیال پرداز

ایان مک یوون
ایان راسل مک یوون، زاده ی ۲۱ ژوئن ۱۹۴۸، نویسنده و نمایشنامه نویس انگلیسی است. ایان در ۲۱ ژوئن ۱۹۴۸ در الدرشات از توابع همپشر زاده شد.او حرفه ی نویسندگی خود را با نوشتن داستان های کوتاه گوتیک آغاز کرد و در سال ۱۹۹۸ به خاطر کتاب آمستردام موفق به دریافت جایزه ی ادبی من بوکر شد.
نکوداشت های کتاب خیال پرداز
Moving, dreamlike, and extraordinary.
تکان دهنده، رویاگونه و خارق العاده.
Barnes & Noble

Imaginative and sparkling.
مبتکرانه و درخشان.
San Diego Union-Tribune

Brilliant
نبوغ آمیز.
Times Educational Supplement

قسمت هایی از کتاب خیال پرداز (لذت متن)
اگر زندگی یک رویا است، پس مردن باید همان لحظه ای باشد که بیدار می شوی. اینقدر ساده است که حتما واقعیت دارد.

مشکل خیالپردازی که زیاد صحبت نمی کند، این است که معلم ها در مدرسه، به خصوص آن هایی که تو را خوب نمی شناسند، احتمالا تصور می کنند که احمق هستی. یا، اگر احمق نه، پس کسل کننده ای. هیچ کس نمی تواند چیزهای شگفت انگیزی را ببیند که در سرت جریان دارد.

و در پشت تمام این جنبش های انسانی، اقیانوس بالا و پایان می رفت و می لغزید، چرا که هیچ چیز نمی توانست ثابت بماند، نه انسان ها، نه آب، نه زمان.