کتاب مارکو سمین در ژاپن

Marko Semin in Japan
(سفرنامه و عکس ها)
کد کتاب : 50256
شابک : 978-6222341794
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 406
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2020
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 23 اردیبهشت

معرفی کتاب مارکو سمین در ژاپن اثر سمیه گلریز

"مارکو سمین در ژاپن" اثری است در قالب سفرنامه و عکس از "سمیه گلریز" که در آن روایت سفر خود به ژاپن را به همراه همسرش امین، به رشته‌ی تحریر درآورده است. "سمیه گلریز" که پیش از این کتابی با عنوان "مارکو سمین در استرالیا" را با همین سبک منتشر ساخته بود، این سفرنامه‌ی جدید را در حدود چهارصد صفحه، به همت انتشارات روزنه، به چاپ رساند.
"مارکوسمین" که مخفف اسم سمیه و امین است و به یاد جهانگرد معروف و محبوب ایتالیایی مارکوپلو انتخاب شده، اثری است که "سمیه گلریز" به اصرار طرفدارانش در فضای مجازی، آن را به شکل کتاب منتشر کرده است. این زوج خاطرات سفرشان به مکان‌های مختلف داخل و خارج کشور را در صفحه‌ی اینستاگرام خود منتشر می‌کنند و این مساله، برای بسیاری از کاربران فضای مجازی که خود فرصت سفر ندارند، یک اتفاق هیجان‌انگیز و دلنشین به حساب می‎آید. از طرفی گفتن و نوشتن از سفر و ثبت لحظات دل‌انگیز آن، مهارتی است که هر کسی ندارد و سمیه و امین با داشتن این مهارت است که توانسته‌اند خاطرات سفرهایشان را به طرفدارانشان عرضه کنند و کتاب دوست‌داشتنی "مارکو سمین در ژاپن" را منتشر نمایند.
کتاب از لحن جالبی برخوردار است و خط داستانی آن به خوبی حفظ شده است. به نحوی که برخی کاربران اظهار داشته‌اند که بعد از خواندن این سفرنامه، نه تنها دلشان خواسته مسافرتی به ژاپن داشته باشند و آن را از نزدیک ببینند، بلکه برخی هوس زندگی و نقل مکان به ژاپن را نیز در سر می‎پرورانند. "سمیه گلریز" در کتاب "مارکو سمین در ژاپن"، از هیچ اطلاعاتی دریغ نکرده و مکان‌های دیدنی، غذاهای مختلف و احساسات گوناگونی را که در طول سفر داشته‌اند، یک به یک شرح داده است.

کتاب مارکو سمین در ژاپن

دسته بندی های کتاب مارکو سمین در ژاپن
قسمت هایی از کتاب مارکو سمین در ژاپن (لذت متن)
اینجا ژاپن، سرزمین آفتاب عجیب ترین مردمانی دارد که تاکنون در عمرم دیده ام. مردمانی که شاید از زبان انگلیسی چیز زیادی ندانند اما از زبان انسانیت آنقدر می دانند که تا خیالشان از حال آدم راحت نشود، او را به حال خود رها نمی کنند. مردمانی که شاید اگر شاعر «از دیو و دد ملولم و انسانم آرزوست» سری به اینجا زده بود، به آنچه آرزویش بود، یعنی انسان، می رسید.