کتاب انسان از آغاز تا انجام

Man from beginning to end
کد کتاب : 51288
مترجم :
شابک : 978-9640911150
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 376
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2008
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 8
زودترین زمان ارسال : 30 اردیبهشت

معرفی کتاب انسان از آغاز تا انجام اثر سید محمدحسین طباطبایی

"انسان از آغاز تا انجام" ترجمه‌ی اثر به یاد ماندنی "الانسان" از علامه "سید محمدحسین طباطبایی" است که با استفاده‌ از فرازهایی از قرآن کریم به بررسی مراحل پیدایش انسان می‌پردازد. در این اثر، انسان در سه مرحله قبل از دنیا، در دنیا و بعد از دنیا مورد بررسی قرار می‌گیرد.
رساله‌ی نخست به بررسی انسان در سه عالم ماده، مثال و عقل و همچنین اثبات عالم امر، از طریق آیات کلام‌الله مجید می‌پردازد و رساله‌ی دوم به معانی حقیقی، اعتباری و هدایت عمومی اختصاص دارد. بیش از نیمی از کتاب "انسان از آغاز تا انجام" از علامه "سید محمدحسین طباطبایی"، به رساله‌ی سوم اختصاص داشته و طی شانزده فصل، هر آنچه را که پس از مرگ برای انسان اتفاق می‌افتد، تا روز جزا بررسی می‌کند. گفتنی است این رساله به تمام عناصر دیگر نظیر جهنم، برزخ و بهشت، معاد و اعراف و شفاعت نیز می‌پردازد.
در این رساله‌ها، مضامین اولیه‌ همه بر پایه‌ی تفسیر قرآن با قرآن است. سبک نگارشی علامه "سید محمدحسین طباطبایی" در کتاب "انسان از آغاز تا انجام" متمایز است. ساختار اساسی سه رساله مبتنی بر بیان شیوا و ایجاز کامل است. این سبک نوشتاری قطعا توجه و حوصله بیشتری می‌طلبد و نمی‌توان آن را با دیگر آثاری که در این زمینه نوشته شده‌اند مقایسه کرد.
در "انسان از آغاز تا انجام" به پرسش‌هایی پاسخ داده می‌شود که حداقل یک بار هم که شده به ذهن هر بنده‌ی خردمندی خطور می‌کند. سوالاتی که چگونگی خلقت بشر، فلسفه آفرینش او، سیره‌ مناسب جهت زندگی او در دنیا، اتفاقاتی که در دنیای دیگر برای او می‌افتد، مراحلی که پس از مرگ طی می‎کند و ویژگی‌های هر یک از مراحل قبر، ورود به برزخ، روز قیامت و حساب و کتاب آن را به دقت تجزیه و تحلیل خواهد کرد.

کتاب انسان از آغاز تا انجام

سید محمدحسین طباطبایی
سید محمدحسین طباطبایی (زاده ۱۲۸۱ تبریز - درگذشته ۲۴ آبان ۱۳۶۰ قم) معروف به علامه طباطبایی روحانی، عارف، فیلسوف و نویسنده ایرانی بود. وی از مراجع تقلید شیعه و از مدرسان حوزه علمیه قم بشمار می آمد، که از شاگردان وی می توان به مرتضی مطهری، سید محمد بهشتی، سیدعلی خامنه ای، ناصر مکارم شیرازی،محمدرضا مهدوی کنی و محمدتقی مصباح یزدی اشاره کرد. تفسیر المیزان، نهایةالحکمة، شیعه در اسلام و اصول فلسفه و روش رئالیسم از آثار اوست.