کتاب اختلاف نظر

Disagreement
کد کتاب : 53395
مترجم :
شابک : 978-6226420839
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 340
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 3 خرداد

معرفی کتاب اختلاف نظر اثر برایان فرانسیس

صرف نظر از اینکه چه کسی هستید یا چگونه زندگی می کنید، با میلیون ها نفر در مورد بسیاری از موضوعات از سیاست، مذهب و اخلاق گرفته تا ورزش، فرهنگ و هنر اختلاف نظر دارید. تا زمانی که دچار توهم نباشید، می‌دانید که بسیاری از افرادی که با شما مخالف هستند، به اندازه شما باهوش و متفکر هستند - در واقع، می‌دانید که اغلب آنها باهوش‌تر و آگاه‌تر هستند. اما باور اینکه فردی باهوش‌تر یا آگاه‌تر در مورد یک موضوع خاص است معمولا نظر شما را تغییر نمی‌دهد. آیا باید آن را تغییر دهد؟
این کتاب به کاوش در این معما اختصاص دارد - وقتی با اختلاف نظر مواجه می‌شویم، چه کاری باید انجام دهیم، به‌ویژه زمانی که فکر می‌کنیم کسی بیش از ما در موضوعی معتبر است؟ این سوال هم در عرصه عمومی و هم در زندگی شخصی ما اهمیت زیادی دارد. اختلاف نظر بر سر ازدواج ها، عقاید، دوستی ها و موارد دیگر باعث درگیری های شخصی شدید می شود. افراد دارای قدرت سیاسی در مورد چگونگی خرج کردن مبالغ هنگفت، در مورد قوانینی که باید تصویب شوند یا در مورد جنگ هایی که باید بجنگند، اختلاف نظر دارند. اگر فقط می توانستیم اختلافات خود را بهتر حل کنیم، احتمالا جان میلیون ها نفر را نجات می دادیم و میلیون ها نفر دیگر را از زندگی در فقر باز می داشتیم.
اولین کتاب درسی کامل در مورد این موضوع فلسفی، اختلاف نظر، ابزارهایی را در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهد که برای درک ادبیات دانشگاهی در حال رشد و دیدگاه‌های (اغلب متضاد) آن نیاز دارند. این کتاب جذاب و در دسترس، شامل مطالعات موردی، نمونه سوالات و خلاصه فصل، نقطه شروعی عالی برای دانشجویان و هر کسی است که علاقه مند به تفکر در مورد امکانات و مشکلات این بحث اساسی فلسفی است.

کتاب اختلاف نظر

دسته بندی های کتاب اختلاف نظر
نکوداشت های کتاب اختلاف نظر
A fine introduction to the issues surrounding disagreement, this text will engage students with its lively prose and lucid thought.
این متن که مقدمه ای خوب بر مسائل پیرامون اختلاف نظر است، دانش آموزان را با نثر پر جنب و جوش و اندیشه شفاف خود درگیر می کند.
Ernest Sosa

Frances's commitment to working with realistic examples makes for a kind of contact with everyday intellectual life that can seem missing in much of the professional literature on disagreement. Although the book is designed for students, it also gave me new things to think about.
تعهد فرانسیس به کار با نمونه های واقع گرایانه باعث ایجاد نوعی تماس با زندگی فکری روزمره می شود که می تواند در بسیاری از ادبیات حرفه ای در مورد اختلاف نظر وجود نداشته باشد. اگرچه این کتاب برای دانش آموزان طراحی شده است، اما به من چیزهای جدیدی را برای فکر کردن داد.
David Christensen

قسمت هایی از کتاب اختلاف نظر (لذت متن)