کتاب آناتومی یوگا به زبان ساده

Yoga Anatomy
کتاب راهنما برای انجام وضعیت ها، حرکات و تکنیک های تنفسی
کد کتاب : 55373
مترجم :
شابک : 978-6007312407
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 292
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2007
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

با فروش بیش از پانصد هزار جلد در سراسر دنیا

معرفی کتاب آناتومی یوگا به زبان ساده اثر لزلی کامینوف

آناتومی بدن یک بحث پزشکی است که دانش مربوط به استخوان ها، عضلات و مفاصل رگ های خونی، سیستم عصبی و اندام های بدن را شامل میشود. برای یک یوگی، شناخت دانش آناتومیک یک مهارت مکمل به حساب می آید که با کمک آن می تواند بفهمد که در هر آسانا کدام عضلات یا استخوانها درگیر می شوند، با آسیب هایی که ممکن است در هر آسانا وجود داشته باشد آشنا شود و همچنین آساناهایی که برای بهبود آسیب دیدگی در مفاصل، عضلات یا استخوانها موثر هستند را شناسایی کند. نیازی نیست که تمام علم آناتومی را بدانید. تنها شناخت اصول پایه ای برای یک یوگی یا مربی یوگا کافیست . این اصول اولیه شامل آشنایی با عضلات، مفاصل و استخوان های اصلی و همچنین شناخت حرکات رایج در اندام های بدن می باشد.
پرفروش ترین راهنمای آناتومی یوگا اکنون به روز شده، گسترش یافته و بهتر از همیشه است!
با آساناها، وینیاساها، تصاویر تشریحی تمام رنگی و اطلاعات عمیق، ویرایش دوم کتاب آناتومی یوگا درک عمیق تری از ساختارها و اصول زیربنای هر حرکت و خود یوگا به شما ارائه می دهد.
از تنفس گرفته تا وارونگی و حالت ایستاده، ببینید که عضلات خاص چگونه به حرکات مفاصل واکنش نشان می دهند. چگونه تغییر وضعیت می تواند اثربخشی را افزایش یا کاهش دهد. و اینکه ستون فقرات، تنفس و وضعیت بدن چگونه اساسا به هم مرتبط هستند.
چه به تازگی سفر خود را در جهان یوگا آغاز کرده باشید و چه سال‌ها است که یوگا تمرین می‌کنید، آناتومی یوگا منبعی ارزشمند خواهد بود – منبعی که به شما امکان می‌دهد هر حرکت را در پرتو نوری کاملا جدید ببینید.

با کتاب آناتومی یوگا، نسخه دوم، نویسندگان لزلی کامینوف و امی متیوس، هر دو متخصص و معلمان شناخته شده بین المللی در آناتومی، تنفس و کار بدن، مرجع نهایی را برای تمرین کنندگان، مربیان و علاقه مندان به یوگا ایجاد کرده اند.

کتاب آناتومی یوگا به زبان ساده

لزلی کامینوف
لزلی کامینوف یک مربی یوگا است که از سنت T.K.Vدسیکاچار الهام گرفته است. او یک متخصص شناخته شده بین المللی با چهار دهه تجربه در زمینه های یوگا و آناتومی تنفس است. او کارگاه های آموزشی بسیاری از انجمن های پیشرو یوگا، مدارس و برنامه های آموزشی در جهان را رهبری می کند.
دسته بندی های کتاب آناتومی یوگا به زبان ساده
قسمت هایی از کتاب آناتومی یوگا به زبان ساده (لذت متن)
سلول ها آجرهای اصلی ساختمان زندگی هستند، از گیاهان تک سلولی گرفته تا حیوانات مولتی تریلیون سلولی بدن انسان که تقریبا از یکصد تریلیون سلول ساخته شده، زندگی خود را از دو سلول، شروع کرده است. یک سلول از سه بخش تشکیل شده است: غشای سلولی، هسته و سیتوپلاسم : غشای سلولی محیط داخلی سلول را که شامل سیتوپلاسم و هسته است ، از محیط بیرونی که مواد غذایی مورد نیاز سلول را دربردارد، جدا می کند. پس از اینکه مواد غذایی از غشای سلولی عبور و به داخل سلول نفوذ می کنند، از طریق متابولیسم دگرگون شده و به انرژی مورد نیاز برای سوخت رسانی به وظایف حیاتی سلول تبدیل می شوند، محصول گریزناپذیر تمام فعل و انفعالات متابولیکی، پسماند است که باید از طریق همان غشای سلولی خارج شوند. کوچکترین اختلال در توانایی غشای سلولی برای اجازه ورود مواد غذایی به داخل سلول با خروج پسماند به بیرون از آن، منجر به مرگ سلول در اثر گرسنگی یا مسمومیت می شود - مفاهیم یوگایی که به این وظایف اصلی و مهم سلول اشاره دارند، پرانا و آپانا هستند و آن هایی که مربوط به مشخصات ساختاری غشا بوده و در به انجام رساندن آن وظایف نقش ایفا می کنند، است.یرا و سوکا" نامیده می شوند.