کتاب صنعت ویروس بازی

Virus Mania
کد کتاب : 57199
مترجم :
شابک : 978-9641220282
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 622
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2007
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 25 اردیبهشت

معرفی کتاب صنعت ویروس بازی اثر تورستن انگلبرغشت

یک نگاه سرسری روزانه به اخبار این تصور را به وجود می‌آورد که جهان دائما مورد تهاجم همه‌گیری ویروس است. آخرین سرفصل ها ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) را که ادعا می شود باعث سرطان دهانه رحم و ویروس آنفولانزای مرغی H5N1 می شود، نشان می دهد. همچنین مردم به طور مداوم توسط گزارش‌های مربوط به SARS، BSE، هپاتیت C، ایدز، ابولا و فلج اطفال وحشت زده می‌شوند. با این حال، این حمله ویروسی حقایق علمی بسیار اساسی را نادیده می گیرد: وجود، بیماری زایی و اثرات مرگبار این عوامل هرگز ثابت نشده است. نویسندگان کتاب صنعت ویروس بازی، روزنامه نگار تورستن انگلبرشت و دکترای داخلی کلاوس کوهنلین، نشان می دهند که این عوامل مسری ادعا شده، در واقع ذراتی هستند که توسط خود سلول ها در نتیجه عوامل استرس زا مانند داروها، سوء تغذیه، آفت کش ها و مواد سنگین تولید می شوند.
هدف اصلی این کتاب این است که بحث را به یک بحث علمی واقعی هدایت کند و پزشکی را در مسیر تحلیل بی‌طرفانه حقایق قرار دهد. این کتاب آزمایش‌های پزشکی، آزمایش‌های بالینی، آمار و سیاست‌های دولتی را زیر ذره بین قرار می‌دهد و نشان می‌دهد که افرادی که مسئول حفاظت از سلامت و ایمنی ما هستند از این مسیر منحرف شده‌اند. برای اثبات این اظهارات، نویسندگان از ده ها دانشمند بسیار مشهور استناد می کنند و تقریبا 1100 مرجع علمی مرتبط را ارائه می دهند.

موضوع این کتاب از اهمیت محوری برخوردار است. شرکت‌های داروسازی و دانشمندان برتر با حمله به میکروب‌ها مبالغ هنگفتی به دست می‌آورند و رسانه‌ها رتبه‌بندی و تیراژ مخاطبان خود را با گزارش‌های هیجان‌انگیز افزایش می‌دهند. جان آبرامسون از دانشکده پزشکی هاروارد می گوید: "هدف اولیه تحقیقات بالینی با بودجه تجاری، به حداکثر رساندن بازده مالی سرمایه گذاری است، نه سلامت.". کتاب ویروس بازی به شما اطلاع می دهد که چگونه خود را برای یک زندگی سالم توانمند کنید.

کتاب صنعت ویروس بازی

تورستن انگلبرغشت
تورستن انگلبرغشت به عنوان روزنامه نگار آزاد در هامبورگ کار می کند. وی مقالاتی برای نشریاتی مانند فرضیه های پزشکی ، مجله پزشکی بریتانیا (آنلاین) ، Suddeutsche Zeitung ، Neue Zurcher Zeitung و The Ecologist نوشته است. از سال 2000 تا 2004 ، وی به عنوان ویراستار تجاری Financial Times Deutschland کار می کرد.
قسمت هایی از کتاب صنعت ویروس بازی (لذت متن)
واقعیات پزشکی و زیست شناختی نیز مانند واقعیات اجتماعی ساده نیستند. پروفسور ادوارد گولوب زیست شناس و استاد شهیر ایمنی شناسی، قاعده ای کلیدی را بیان کرده و می گوید: «این اشتباه است که بخواهید راه حل یک مسئله پیچیده را در یک جمله بیان کنید. من در کتاب خود تلاش زیادی کردم که این کار را انجام دهم ولی نتوانستم.»" فهم پیچیدگی های جهان و بالاخص موجودات زنده حتی برای آنهایی که نمی خواهند کاملا دقیق آن را بفهمند نیز دشوار است. فهمیدن اقتصاد، فرهنگ، سیاست و علوم پزشکی برای ما بسیار هیجان آور و سخت است. الیزابت نوئل نیومن روان شناس اجتماعی می نویسد: «انسان یک خدای ارسطویی نیست که تمام عالم را پر کرده باشد بلکه مخلوقی در تکاپو است که فقط بخشی از واقعیت را می فهمد.» این دانشمندان، مستثنا نیستند. برای نمونه خود پزشکان در بهترین حالت، درکی سطحی از مفاهیمی مانند میکروب ها و نقش آنها در شروع بیماری ها دارند؛ مفاهیمی که در افق های زیست شناسی مولکولی جای گرفته اند. اگر از پزشکان راجع به ویژگی های قطعی و یقینی رتروویروس ها (برای نمونه ویروس اچ آی وی که ادعا می شود از این نوع ویروس هاست) سوال کنید شانه هایشان را بالا می اندازند یا پاسخی گیج کننده می دهند.