کتاب هیپنوتیزم ورزشی

Sport Hypnosis
کد کتاب : 60729
مترجم :
شابک : 978-6009499694
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 256
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 2000
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب هیپنوتیزم ورزشی اثر دونالد آر لیگت

افراد بسیار زیادی در حیطه‌ی ورزش، هیپنوتیزم را از دیدگاه عوامانه‌ی آن می‌شناسند. آن‌ها هیپنوتیزوری را می‌بینند که کنترل فرد را به دست می‌گیرد تا از او بهره‌برداری کند. این کار ورزشکاران جدی را به هیپنوتیزم شدن علاقمند نمی‌کند و این نمایش‌ها نیز نشان نمی‌دهند که یک هیپنوتیزور می‌تواند آنها را توانمند کرده و عملکردشان را بهبود دهند.
این کتاب جنبه‌ی سازنده‌ی هیپنوتیزم را مورد بررسی قرار می‌دهد، ‌بخصوص این‌که هیپنوتیزم چگونه می‌تواند ورزشکاران را به‌طور موثری توانمند کند.
بخش اول با توجه به ویژگی‌هایی از هیپنوتیزم که می‌تواند تمرینات ذهنی را تقویت کند، به مرور تمرینات ذهنی و هیپنوتیزم می‌پردازد.
بخش دوم به شما می‌گوید که هیپنوتیزم چگونه می‌تواند به جنبه‌های مختلف تمرینات ذهنی کمک کند. هر بخش به شرح مولفه‌های مهارتی تمرین ذهنی، اهمیت آن برای ورزشکار و روشی که هیپنوتیزم قدرت تکنیک را افزایش می‌دهد می‌پردازد. این مباحث شامل روش‌هایی است که هیپنوتیزم به ورزشکار کمک می‌کند فایده‌ی بیشتری از ریلکسیشن «تن‌آرامی»، تصویرسازی و هدف‌گذاری ببرد، و این‌که هیپنوتیزم چگونه کنترل روی برانگیختگی عملکردی، تمرکز، درد و بهبودی را افزایش می‌دهد. در بررسی این موضوعات مثال‌هایی از کاربرد موفقیت‌آمیز هر کدام از این تکنیک‌ها، به همراه تحقیقاتی که ارزش این استراتژی‌ها را نشان می‌دهند ارائه می‌شود.

کتاب هیپنوتیزم ورزشی