کتاب صد سال شعر در تهران

One hundred years of poetry in Tehran
(تهران در شعر فارسی از مشروطه تا به امروز)
کد کتاب : 60914
شابک : 978-6222770310
قطع : خشتی
تعداد صفحه : 187
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 19 اردیبهشت

معرفی کتاب صد سال شعر در تهران اثر سجاد گودرزی

بیش از دو قرن است که تهران پایتخت ایران است و از منظرهای مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی نقطه همگرایی ملی و محل وقایع بزرگ تاریخی کشور است. شهر تهران به واسطه ی همین مرکزیت، سه دوره تاریخی متفاوت با مظاهر و مضامین مختلف را از سر گذرانده است.
این شهر خاصه در صد سال گذشته بستر اصلی تحولات و وقایع تاریخی مهم سرزمین مان بوده است و به همین جهت است که بررسی جایگاه و واکاوی ابعاد کمتر شناخته شده یا دیده شده این شهر و برجسته سازی آن ضرورت می یابد.
باید توجه کرد که علاوه بر اهمیت پرداختن به ابعاد سیاسی و اجتماعی و اقتصادی تهران ظرفیت ها و زمینه های ارزشمند هنری و فرهنگی شهر نباید زیر سایه ابعاد سیاسی شهر گم شود.
تهران تنیده در تاریخ معاصر رخدادهای فراوانی را از سر گذرانده و تاب آورده است؛ از انقلاب مشروطه و حضور نیروهای متفقین و کودتای 28 مرداد و انقلاب اسلامی، و جنگ و بمباران و موشک باران و بحران ها و درگیری های مهم تاریخ ساز سیاسی و اجتماعی و بسیار غم ها و شادی های دیگر، شهری که ( غث و سمین ) دارد؛ زیبایی هایش به غایت شکوهمندند، از این رو، جای شگفتی نیست که رد پای تهران را در شعر بسیاری از شاعران کشورمان می توان دید. تهران چه در قالب شعر و چه در قالب نماد، طی این دو قرن و خاصه از نیما به بعد، حضوری مداوم و معنادار در شعر شاعران ایران داشته است. این کتاب منحصر به بخشی از مضمون مذکور در شعر این دوره یعنی شاعران تهران می باشد و...

کتاب صد سال شعر در تهران

سجاد گودرزی
سجاد گودرزی متولد 1355 ، از سال 1374 به صورت حرفه‌ای وارد حوزه شعر شد. نخستین دفتر شعر او با عنوان سیاهه مسیرها در سال 1385 توسط نشر ثالث منتشر و راهی بازار نشر شد. دومین مجموعه شعر سجاد گودرزی با عنوان جنبش تن با کو در مجموعه جهان تازه شعر نشر چشمه منتشر شد.محوری‌ترین رگه‌ی شعر سجاد گودرزی بی‌تردید طنز اوست.
دسته بندی های کتاب صد سال شعر در تهران