کتاب تاریخ بختیاری

History of Bakhtiari
کد کتاب : 62389
شابک : 978-9645960290
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 808
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 8
زودترین زمان ارسال : 20 اردیبهشت

معرفی کتاب تاریخ بختیاری اثر علیقلی خان سردار اسعد

"تاریخ بختیاری" یک اثر مهم در تاریخ مستقل ایل بختیاری است که توسط عبدالحسین لسان‌السلطنه سپهر به دستور حاج علیقلی خان سردار اسعد بختیاری تألیف شده است. در واقع، این کتاب زیر نظر سردار اسعد بختیاری نوشته شده و حتی برخی از بخش‌های آن توسط او نیز تألیف شده است. این کتاب، نخستین اثر مستقل در زمینه تاریخ ایل بختیاری به زبان فارسی است و جزو کتب جغرافیای تاریخی با اهمیت و منبع معتبر در این زمینه شناخته می‌شود.

در نسخه ای این کتاب که به صورت چاپ سنگی منتشر شده است، متأسفانه نام ناشر، محل نشر و تاریخ نشر مشخص نمی‌شود. همچنین، این نسخه فاقد هرگونه فهرست یا پاورقی‌های توضیحی است.

نسخه فعلی از این کتاب در سال 1386 شمسی توسط انتشارات اساطیر به وسیله جمشید کیانفر با مقدمه‌ای جامع منتشر شده است و تحت عنوان "تاریخ بختیاری؛ خلاصة الأعصار فی تاریخ البختیار" به عموم معرفی و ارائه شده است.

کتاب تاریخ بختیاری

علیقلی خان سردار اسعد
علی‌قلی‌خان سردار اسعد (زادهٔ ۱۲۳۶ منطقه بختیاری – درگذشتهٔ ۲ آبان ۱۲۹۶ تهران) معروف به سردار اسعد بختیاری از رجال سیاسی دوره قاجار و از رؤسای ایل بختیاری بود، که حیات سیاسی وی مقارن با به قدرت رسیدن چهار پادشاه در ایران می‌باشد.علی‌قلی‌خان پسر چهارم حسین‌قلی‌خان ایلخانی بود، که پس از به توپ بستن مجلس شورای ملی به فرمان محمدعلی‌شاه، به پشتیبانی از برادرش نجف‌قلی‌خان صمصام‌السلطنه و پسرعموی خود، ابراهیم‌خان ضرغام‌السلطنه، د...
قسمت هایی از کتاب تاریخ بختیاری (لذت متن)
قدمت تاریخی این سرزمین به دوره عیلامی ها می رسد، در دوره هخامنشیان جزئی از قلمرو امپراطوری وسیع هخامنشی بود. یا پیش روی اسکندر در ایران، اینان به مقاومت برخاستند اما با شکست در برابر سربازان اسکندر و استقرار یونانیان در قلاع مستحکم آنان، با ایشان در آمیختند، ....