کتاب رهایی بخشی یا سلطه

Liberation or domination
کد کتاب : 63197
شابک : 978-6008405610
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 144
سال انتشار شمسی : 1397
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 20 اردیبهشت

معرفی کتاب رهایی بخشی یا سلطه اثر بیژن عبدالکریمی

کتاب «رهایی بخشی یا سلطه» نوشته بیژن عبدالکریمی به موضوع چالش برانگیز نسبت بین آزادی و سلطه میپردازد. این کتاب توسط نشر "نقد فرهنگ" منتشر شده است.
بیژن عبدالکریمی فیلسوف، متفکر، مترجم و ویراستار ایرانی است.علایق اصلی او هستی شناسی، فلسفه سیاسی و نقد سنت های دینی و فکری است. او مدعی به چالش کشیدن گفتمان ایدئولوژیک مسلط در ایران است. این نویسنده در مناظره‌هایی در دانشگاه‌های ایران شرکت کرده است که در آن با مفهوم علوم انسانی اسلامی مخالفت کرده است. او همچنین از محققان اندیشه و فلسفه هایدگر است. عبدالکریمی از سال 1380 دانشیار گروه فلسفه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال است.

کتاب رهایی بخشی یا سلطه

بیژن عبدالکریمی
بیژن عبدالکریمی متولد ۱۳۴۲ در تهران ، فیلسوف ایرانی و دانشیار گروه فلسفه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال است. عبدالکریمی دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد فلسفه را به ترتیب در سال‌های ۱۳۶۷ و ۱۳۷۳ در دانشگاه تهران به پایان رساند و در سال ۱۳۸۰ از دورهٔ دکتری فلسفه در دانشگاه اسلامی علیگر فارغ‌التحصیل شد.عبدالکریمی از منتقدان جدیِ نگاه سیاسی به مقولهٔ فرهنگ، علوم انسانی اسلامی و اسلامی‌سازی دانشگاه‌ها است و معتقد است باید رویکرد اونتولوژیک جایگزین رویکردهای تئولوژیک و ایدئولو...