کتاب یاد شهرزاد

Remember Shahrzad
چهل خاطره از قصه و قصه گویی
کد کتاب : 63649
شابک : 978-6220109532
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 194
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2021
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب یاد شهرزاد اثر سید علی کاشفی خوانساری

سیدعلی کاشفی‌خوانساری در «یاد شهرزاد» چهل خاطره، یادداشت و دلنوشته از چهل شاعر، داستان‌نویس، روزنامه‌نگار، قصه‌گو، کتابدار، تصویرگر، مترجم و هنرمند درباره قصه و قصه‌گویی را گردآوری کرده است. «یاد شهرزاد» مجموعه‌ای از خاطرات و یادداشت‌هایی است که از عمق فرهنگ و سنت‌های ایرانی سربرمی‌آورد و مخاطب را به جهان کودکی و داستان‌هایی که سینه‌به‌‍سینه نقل شده‌ و در خاطرات ما جان دارد، می‌برند. ما ایرانیان از هزاران سال پیش قصه پرداخته و قصه گفته و قصه شنیده‌ایم. ما ایرانیان همواره در دردها و غصه‌ها و تنهایی‌ها به دامان قصه‌ها پناه برده‌ایم. کتاب شهرزاد سرشار از خاطراتی ناب، صادقانه، شیرین و خواندنی است که در کنار هم تصویری گویا و زیبا از تفکر، زندگی و آداب ایرانیان پیش‌روی می‌گذارند.
مصطفی رحماندوست، افسانه شعبان‌نژاد، نوش‌آفرین انصاری، اسدالله شعبانی، محمدرضا شمس، جواد محقق، غلامرضا امامی، احترام برومند، داوود کیانیان، مهنوش مشیری، جعفر ابراهیمی شاهد، عباس جهانگیریان، گیتی خامنه و نصرالله حدادی از جمله نویسندگان قصه و یادداشت در این مجموعه به شمار می‌آیند.

کتاب یاد شهرزاد

سید علی کاشفی خوانساری
سید علی کاشفی خوانساری (متولد ۲۲ بهمن ۱۳۵۰ در تهران) نویسنده، شاعر و روزنامه‌نگار ایرانی است. او سردبیر فصلنامهٔ نقد کتاب کودک و نوجوان و سروش نوجوان است. از جمله آثار برجستهٔ او می‌توان به روزنامه‌جات عهد بوق، دعواهای ادبی، لالایی‌های لالیلایی و سروده‌های پس از مرگ اشاره کرد.سید علی کاشفی خوانساری در سال ۱۳۵۰ در تهران به دنیا آمد. پدرش، سید رضا کاشفی، مترجم زبان آلمانی و از اعضای برجستهٔ انجمن اسلامی دانشجویان مقیم اروپا و مادرش، اقدس طیب، وکیل پایه یک دادگستری بود. ...
قسمت هایی از کتاب یاد شهرزاد (لذت متن)
یکی بود، یکی نبود، غیر از خدا هیچ کس نبود... قصه که آغاز می شد، از زمین کنده می شدیم و به آسمان خیال پرواز می کردیم... چشم هامان، پر خواب بود اما نمی خوابیدیم و منتظر قصه بودیم..