کتاب دایره المعارف مصور تاریخ زندگی امام خمینی

The illustrated history of the life of Imam Khomeini
کد کتاب : 63694
شابک : 978-6009234141
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 544
سال انتشار شمسی : 1399
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 8
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب دایره المعارف مصور تاریخ زندگی امام خمینی اثر جعفر شیرعلی نیا

مهمترین خبر جهان در پاییز 1357 ظهور آیت الله خمینی بود. همان روزها بود که خبرنگاران از گوشه کنار جهان به پاریس سرازیر شده بودند تا از روزهای آیت الله خمینی رهبر 76 ساله ی قیام ایران گزارش تهیه کنند. رسانه ها و خبرنگاران در فرانسه مسحور آیت الله خمینی بودند. سیاستمداران نیز تفاوت چندانی با خبرنگاران نداشتند. نگاهی به اسناد منتشر شده ی آرشیو ملی بریتانیا و خاطرات مقامات ارشد کشورهای آمریکا، انگلستان و فرانسه نشان می دهد آن ها از تاثیرگذاری بر آن چه در ایران اتفاق افتاد ناتوان بودند. کنفرانس سران چهار کشور غربی در گوادلوپ در آستانه انقلاب ایران نیز کاملا سردرگم بود. نیمه ی مهر 1357 آیت الله در پاریس بود و چهار ماه بعد نیمه ی بهمن 1357 در تهران حکم نخست وزیر دولت موقت انقلاب را صادر کرد. پیروزی انقلاب ایران شکستی عجیب و تلخ برای سرویس های اطلاعاتی غرب محسوب می شد. بسیاری از اندیشمندان و محققان را نیز شگفت زده کرد و بسیاری از آن ها یکی از مهمترین ارکان شناخت انقلاب ایران را در شناخت رهبر انقلاب ایران می دانستند.
این کتاب روایتی از فراز و فرود 87 سال زندگی سید روح الله موسوی خمینی است. روایت هایی از تلخ و شیرین خمین در روزگار کودکی تا روزهای حوزه ی علمیه قم. روایت روزهای قیام، بازداشت و تبعید. روایت روزگار طولانی زندگی سخت در نجف و پس از آن پیروزی انقلاب و در نهایت آخرین روزها و آخرین حرف های آیت الله سید روح الله خمینی.

کتاب دایره المعارف مصور تاریخ زندگی امام خمینی

جعفر شیرعلی نیا
جعفر شیرعلی نیا، متولد 1357، پژوهشگر برجسته تاریخ دفاع مقدس است. از جعفر شیرعلی نیا کتاب های متعددی از جمله «بحران بالا می گیرد»، «جبهه میانی»، «جبهه جنوب»، «دایره المعارف مصور تاریخ جنگ ایران و عراق»، «دایره المعارف مصور تاریخ یهودیت و صهیونیسم» و «هشت سال این گونه گذشت» منتشر شده است.جعفر شیرعلی نیا در رشته فیزیک هسته ای تحصیل کرده و درس خوانده است، اما گرایش به تاریخ او را به 12 سال مطالعه مستمر واداشت تا به صورت خصوصی...
دسته بندی های کتاب دایره المعارف مصور تاریخ زندگی امام خمینی