کتاب روایتی از زندگی و زمانه آیت الله سید محمد حسینی بهشتی

Mohammad Beheshti
کد کتاب : 45187
شابک : 978-6008269502
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 364
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب روایتی از زندگی و زمانه آیت الله سید محمد حسینی بهشتی اثر جعفر شیرعلی نیا

"روایتی از زندگی و زمانه آیت الله سید محمد حسینی بهشتی" اثری است از "جعفر شیرعلی نیا" که گامی مهم و مفید برای جلوگیری از بت ساختن از چهره‌های شناخته شده برداشته است. "جعفر شیرعلی نیا" به شعارسازی معترض است و معتقد است که اگر بخواهیم یک ایده را بکشیم، با تبدیل کردنش به شعار، راحت می‌توانیم اینکار را انجام دهیم؛ چرا که به محض تبدیل شدن اندیشه به یک حرف شعاری، دیگر مورد توجه قرار نخواهد گرفت. وی معتقد است که "دکتر بهشتی" نیز در طول زمان همین پدیده را تجربه کرده است. "جعفر شیرعلی نیا" با اشاره به بی اعتمادی برخی از افراد نسبت تاریخ‌نگاری نیز اضافه می‌کند که چطور در برخی شرایط، مورخان به مردم اطمینان نکردند و حقایق را به بهانه‌ی مصلحت‌طلبی از مردم مخفی کردند؛ این شد که مردم نیز در پاسخ به این عدم اطمینان، به مورخین بی‌اعتماد شدند. اما کتاب "روایتی از زندگی و زمانه آیت الله سید محمد حسینی بهشتی" اثری است که نویسنده‌ی آن بدون سانسور کردن حقایق، تمام اطلاعاتی را که لازم بوده، در کتاب آورده و هرچند برخی از این حقایق بحث برانگیزند، اما خواننده می‌تواند با قوه‌ی قضاوت خود، آنها را حلاجی کند.
"شیرعلی نیا" درباره کتاب خود اظهار داشته است که گاهی رفتار "دکتر بهشتی" نادرست و نقدبرانگیز بوده است ولی وی در هر صورت این رفتارها را در کتاب نقل کرده تا حق عنوان به جا بیاید و "روایتی از زندگی و زمانه آیت الله سید محمد حسینی بهشتی"، روایتی کامل و همه‌جانبه باشد، نه فقط یک مدیحه‌سرایی یک‌طرفه که نقاط مثبت عملکرد این چهره‌ی مهم سیاسی را بزرگنمایی کند. کتاب حاضر به همت نشر سایان در سیصد و شصت و چهار صفحه منتشر شده است.

کتاب روایتی از زندگی و زمانه آیت الله سید محمد حسینی بهشتی

جعفر شیرعلی نیا
جعفر شیرعلی نیا، متولد 1357، پژوهشگر برجسته تاریخ دفاع مقدس است. از جعفر شیرعلی نیا کتاب های متعددی از جمله «بحران بالا می گیرد»، «جبهه میانی»، «جبهه جنوب»، «دایره المعارف مصور تاریخ جنگ ایران و عراق»، «دایره المعارف مصور تاریخ یهودیت و صهیونیسم» و «هشت سال این گونه گذشت» منتشر شده است.جعفر شیرعلی نیا در رشته فیزیک هسته ای تحصیل کرده و درس خوانده است، اما گرایش به تاریخ او را به 12 سال مطالعه مستمر واداشت تا به صورت خصوصی...
دسته بندی های کتاب روایتی از زندگی و زمانه آیت الله سید محمد حسینی بهشتی
قسمت هایی از کتاب روایتی از زندگی و زمانه آیت الله سید محمد حسینی بهشتی (لذت متن)
من البته صریحا می گویم مدعی آن نیستم که در هیچ جا به هیچ کس ستمی نرفته است. حالا هم تکرار می کنم، یقین می دانم در این جامعه امروز بر اشخاص ستم می رود چه از این طرف، چه از آن طرف. ما هر دو را محکوم کرده ایم و مکرر هم کرده ایم. مواردی که هم اگر پیش آمده، به دستگاه قضایی اطلاع سالم داده باشند، دنبال کرده ایم و بار دیگر تاکید می کنیم همه تصمیم بگیرند از راه صداقت حرکت بکنند تا زودتر به ثمر برسند.